تشخیص چهره آیفون ۱۰ چطور فریب خورد؟

عصر کالا- یک شرکت امنیتی در ویتنام مدعی شده است که فناوری هوشمند تشخیص چهره در گوشی جدید آیفون ۱۰ را فریب داده و قفل آن را بدین وسیله باز کرده است.

تشخیص چهره آیفون ۱۰ چطور فریب خورد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت popular mechanics، زمانی که اپل از گوشی هوشمند جدید خود آیفون 10 یا آیفون ایکس رونمایی کرد، از احتمال بسیار ضعیف و ناممکن بودن باز شدن قفل گوشی توسط قابلیت تشخیص چهره هوشمند (face ID) سخن گفت و به داشتن چنین فناوری و قابلیتی در گوشی های جدید خود می بالید. بنابراین، این چنین انتظار می رفت که فناوری هوشمند تشخیص چهره آیفون 10 با کمترین احتمال خطا رو به رو بوده و کاربران آن از امنیت بالایی برخوردار باشند.

    اما گزارش‌های منتشر شده حاکی است که یک شرکت امنیتی در ویتنام موسوم به Bkav اعلام کرده که توانسته است با استفاده از یک ماسک تقریبا ارزان قیمت، فناوری هوشمند تشخیص چهره آیفون 10 را فریب داده و بدین ترتیب قفل گوشی را باز کرده است.

    این شرکت ویتنامی همچنین اعلام کرده است که با استفاده از یک ماسک نسبتا ارزان قیمت، اندکی گریم و آرایش و گذاشتن یک بینی مصنوعی سیلیکونی بر روی ماسک توانسته است چهره صاحب گوشی را شبیه سازی کرده و در نهایت قفل گوشی مورد نظر را باز کند.

    این شرکت در تشریح این موضوع همچنین عنوان کرده است که استفاده از ماسک‌های مذکور به هیچ عنوان کار حرفه ای و هنری نبوده است و با اندکی دستکاری، فناوری تشخیص چهره هوشمند آیفون 10 فریب خورده است.

    شرکت امنیتی موسوم به Bkav، پیشتر هم سابقه ورود و نفوذ به فناوری های تشخیص چهره هوشمند را در کارنامه خود داشته است و هم اکنون نیز مدعی شده است که آیفون 10 را به تسخیر خود درآورده است. البته لازم به ذکر است که چنین ادعایی هنوز توسط منابع رسمی خبری و یا وب سایت اپل تایید نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر