بازار فروش تبلت؛ روی سراشیبی سقوط!

عصر کالا- گزارش‌ها حاکیست که استقبال کاربران از خریداری و استفاده از تبلت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به شدت کاهش یافته است.

بازار فروش تبلت؛ روی سراشیبی سقوط!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، چندی پیش بود که بسیاری از کارشناسان از احتمال ضعیف شدن بازارهای مربوط به فروش و عرضه تبلت در جهان خبر داده و سخن گفتند. آن زمان کمتر کسی باور می‌کرد تبلت‌ها که در چند سال اخیر یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های محبوب و موردنیاز کاربران و علاقمندان به محصولات تکنولوژی به شمار می‌رفتند، دیگر خریدار نداشته باشند و شرکت‌های تولیدکننده آنها نیز تصمیم بگیرند تولید آنها را متوقف کرده و یا کاهش دهند.

    کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی استاتیستا به تازگی با انتشار گزارش و نموداری اعلام کرده‌اند که میزان استقبال کاربران از تبلت‌ها نسبت به سال‌های گذشته به شدت رو به کاهش است و انتظار می‌رود که سرنوشت و آینده چندان درخشان و قابل توجهی پیش روی آنها نباشد.

    نمودار زیر علاوه بر نمایش روند کاهشی خریداری و استفاده کاربران از تبلت در بازارهای جهانی، نشان می‌دهد که سهم قابل توجهی از بازار فروش این محصولات به تبلت‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید تعلق و اختصاص دارد.

    بر اساس اطلاعاتی که از نمودار فوق می‌توان دریافت کرد، فروش تبلت در سه ماهه چهارم و پایانی هر سال با رشد و افزایش قابل ملاحظه‌ای روبرو شده که به عقیده تحلیلگران، تحت تاثیر تخفیف‌های آخرسال و خریداری هدیه از سوی کاربران قبل از کریسمس و سال نوی میلادی بوده است.

    همچنین فروش تبلت در سه ماهه چهارم سال های 2013 و 2014 به اوج خود رسیده بوده و به مرز 80 میلیون دستگاه نیز نزدیک شده بوده که بعد از آن باری دیگر روندی نزولی در پیش گرفته است.

    سه ماهه نخست سال 2019 با فروش کمتر از 40 میلیون، تفاوت چشمگیری را با فصل قبل از آن یعنی سه ماهه آخر 2018 ثبت کرد که نزدیک به 20 میلیون دستگاه آن، به تبلت‌های اندرویدی و عددی کمتر از 10 میلیون دستگاه آن نیز به تبلت‌های آیپد توسعه داده شده توسط اپل و مبتنی بر سیستم عامل آی‌اواس تعلق دارد. 

    کارشناسانی که پیش‌تر از احتمال ضعیف شدن بازار فروش تبلت در جهان خبر داده بودند، علت این کاهش استقبال کاربران از تبلت را بزرگ شدن اندازه صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند نام برده و اعلام کرده بودند. بنا بر گفته‌های آنها، طبیعی ست که وقتی صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند کاربران از قبل بسیار بزرگ‌تر شده است، نیاز آنها به تبلت کمتر خواهد شد و در صورت تمایل به کار با نرم افزارهای پیچیده‌تر و کارهای بیشتر، از لپ تاپ‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز استفاده خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر