تبلت کاغذی، یک جایگزین دیجیتالی برای کاغذ

عصر کالا- به تازگی تبلت جدیدی تحت عنوان تبلت کاغذی توسط شرکت reMarkable معرفی شده است که می تواند یک جایگزین دیجیتالی برای کاغذ باشد و طوری طراحی شده است که شرایط استفاده از کاغذ طبیعی به میزان زیادی در آن شبیه سازی شده است.

تبلت کاغذی، یک جایگزین دیجیتالی برای کاغذ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر کالا» به نقل از  کلیک، امروزه بسیاری از کارهای اداری به وسیله کامپیوترها به راحتی انجام می شوند؛ اما استفاده از کاغذ هنوز مزایای زیادی نسبت به کار با کامپیوترها دارد که کمتر به آن ها توجه می شود؛ مثلا نوتیفیکیشن های نرم افزار و اپلیکیشن ها مختلف و یا سربرگ های باز شده در مرورگرها حواس شما را پرت نمی کنند. به تازگی شرکت reMarkable محصول مبتکرانه و جدیدی به نام “تبلت کاغذی” ارائه کرده است که می تواند جایگزین خوبی برای کاغذهای قدیمی باشد و می تواند اسناد یا یادداشت های خود را در آن ثبت کنید و یا از آن برای طراحی استفاده کنید.

    تبلت کاغذی reMarkable مزایای زیادی نسبت به کاغذ دارد. در صورت استفاده از این وسیله، کاغذ باطله کمتری تولید می شوند و کاغذ کمتری مصرف می شود که در نهایت یاعث آسیب کمتر به محیط زیست می شود. از سویی دیگر این تبلت می تواند از طریق شبکه های ابری به راحتی با تمام دستگاه های شما Sync شود و اسناد شما به راحتی می توانند دوباره سازماندهی و به اشتراک گذاشته شوند.

    البته در حال حاضر گجت های دیگری نیز در بازار موجود هستند که برای یادداشت برداری و نوشتن مطالب طراحی و تولید شده اند؛ اما مزیت تبلت کاغذی reMarkable نسبت به سایر گجت های مشابه موجود در بازار این است که می تواند به عنوان یک کتاب خوان دیجیتالی مورد استفاده قرار گیرد و هم می توان آن را برای یادداشت برداری به کار گرفت. بیشتر گجت های مشابه موجود در بازار تنها از یکی از این دو قابلیت برخوردار هستند و یا روش کار آن ها کاملا با این تبلت کاغذی جدید تفاوت دارد.

    با این وجود تبلت کاغذی reMarkable رقبایی هم در بازار دارد که از میان آن ها می توان به Noteslate (یک جایگزین دیجیتالی برای مداد و کاغذ) و تبلت Digital Paper سونی که در آن از جوهر الکترونیکی استفاده شده است، اشاره کرد. پیش فروش تبلت کاغذی Noteslate آغاز شده است و تبلت Digital Paper که قیمت آن تقریبا دو برابر تبلت کاغذی reMarkable است، در بازار موجود است. با این وجود تبلت reMarkable چندین مزیت نسبت به رقبای خود دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

    نخست اینکه برخلاف سایر تبلت ها، هیچ شیشه ای بر روی صفحه نمایش 10٫3 اینچی این تبلت وجود ندارند که باعث می شود صفحه نمایش آن درست شبیه به یک کاغذ برای یادداشت برداری و طراحی به نظر برسد. همچنین عدم استفاده از شیشه برای صفحه نمایش موجب شده است هیچ انعکاس نیروی در آن وجود نداشته باشد و شیشه محافظ باعث لیز شدن صفحه نمایش نشود. علاوه بر این تاخیر زمانی صفحه نمایش خازنی این تبلت، تنها 55 میلی ثانیه است. این موضوع باعث می شود سرعت انتقال جوهر الکترونیکی بر روی صفحه نمایش آن، درست همانند سرعت نوشتن یک متن با استفاده از خودکار بر روی کاغذ طبیعی باشد. این موضوع هم یکی از مزایای این تبلت نسبت به رقبای خود محسوب می شود.

    یک قلم دیجیتالی بدون باتری نیز همراه این تبلت کاغذی عرضه خواهد شد که از 2048 سطح فشاری مختلف پشتیبانی می کند که باعث می شود از حساسیت بسیار بالایی برخوردار باشد. در ضمن نوک این قلم نیز می تواند اصطکاک زیادی ایجاد کند. تمام این مزایا باعث می شود این تبلت کاغذی کاربردی به یک جایگزین خوب برای کاغذهای کاهی، پوشه های کاغذ و یا کتاب های طراحی قدیمی، تبدیل شود.

    به دلیل اینکه این تبلت از فرمت های PDF و EPUB پشتیبانی می کند، می توانید از آن برای مطالعه کتب و اسناد دیجیتالی نیز استفاده کنید و در حین مطالعه، به راحتی مطالب مهم را هایلایت کنید و یا یادداشت برداری کنید.

    در حال حاضر پیش فروش این تبلت کاغذی با تخفیف و با قیمت 379 دلار آغاز شده است و عرضه رسمی آن از اواسط سال جاری به همراه قلم دیجیتالی آن و با قیمت 716 دلار آغاز خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر