چگونه تبلت بخریم؟

عصر کالا- امروز داشتن و استفاده از تبلت گاه واجب‌تر از نان شب شده است! به‌طوری که این وسیله جزو وسایلی است که دائم در دسترس شخص است و گاه شبانه‌روز بجز اوقات محدودی از او جدا نمی‌شود.

چگونه تبلت بخریم؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا»به نقل از جام جم، این در حالی است که ورود شبکه‌های اجتماعی به زندگی روزمره و دریافت بخش مهمی از اخبار و اطلاعات از طریق آن، استفاده از انواع تبلت‌ها را افزایش داده است. در همین حال سن استفاده از تبلت نیز بشدت رو به کاهش است و همین امر به بازار تبلت رونق خاصی بخشیده و باعث شده اشخاص مختلف برای خرید تبلت‌های متفاوت راهی بازار شوند، اما سوال اینجاست که برای خرید یک تبلت خوب چه ویژگی‌هایی را باید مدنظر قرار داد؟ این مطلب کمکتان می‌کند پاسخ این پرسش را بیابید.
    نیازتان را بشناسید
    قبل از خرید تبلت باید بدانید می‌خواهید چه استفاده‌ای از آن بکنید. این شناسایی نیاز، بخش مهمی از برنامه خرید شما را مشخص می‌کند. هم از نظر سایز یا اینچ تبلت و هم از نظر قیمت و سطح فناوری. روشن است وقتی تبلت را برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌خواهید و در نظر دارید همیشه همراهتان باشد، سایز آن کوچک و متوسط است. همچنین اگر حوصله حمل بار اضافی ندارید و می‌خواهید همه نیازهای ارتباطی‌تان در یک وسیله خلاصه شود، تبلت سیمکارت‌خور به کمکتان می‌آید. بنابراین اول مشخص کنید که آیا تبلت را برای وب‌گردی و شبکه‌گردی می‌خواهید؟ می‌خواهید فقط با آن بازی کنید یا مزیت تلفن بودن هم باید روی تبلت وجود داشته باشد تا اینترنت همراه را نیز در دسترستان قرار دهد؟ سازندگان تبلت برای هر یک از نیازهای شما یا ترکیب آن تبلت‌های گوناگونی را ساخته و به بازار عرضه کرده‌اند.
    توجه به سایز تبلت‌ها
    تبلت‌ها به سه گروه اندازه‌ای تقسیم می‌شود: 7 تا 8 اینچ که تبلت کوچک است. 8 تا 10 اینچ که متوسط است و بیشتر از 10 اینچ که بزرگ است. تبلت‌های کوچک قابلیت حمل راحت‌تری دارد و به‌راحتی شبیه تلفن همراه هم می‌شود. حمل تبلت با یک کیف کوچک یا قرار دادن آن در یک جیب یا حتی امکان کار با یک دست و همچنین وزن کمتر، از این دسته تبلت‌ها، همراهان بزرگی می‌سازد. معمول‌ترین کاربرد این تبلت‌ها، خواندن کتاب یا مجلات الکترونیکی و وب‌گردی است، اما فراموش نکنید که تجربه وب‌گردی و سرگرمی در صفحه نمایش 10 اینچی لذتبخش‌تر از صفحه کوچک 7 اینچی است. با این حال معمول‌ترین اندازه که بیشترین تعداد تبلت در این اندازه ساخته می‌شود، 8 تا 10 اینچ است. صفحه نمایش بزرگ‌تر با رزولوشن بالاتر، اصلی‌ترین تفاوت این دسته با مدل‌های 9/7 اینچی است. انجام بازی‌های سنگین و با کیفیت امروزی نیز در این نوع تبلت‌ها لذتبخش‌ خواهد بود. تبلت‌های موجود در این دسته، قدرتمند‌تر و سریع‌تر است و به سبب اندازه بزرگ‌تر، از باتری بزرگ‌تری نیز بهره می‌برد. از این رو، این سایز تبلت درصدر توصیه‌های خرید قرار می‌گیرد.
    ویژگی‌های فنی
    تبلت‌ها در مجموع بیشتر از دو نوع سیستم عامل بهره می‌گیرند. آی او اس که ویژه تبلت‌های ساخت کمپانی اپل است و سیستم اندروید که بیشتر روی تبلت‌های سامسونگ نصب است. قبل از خرید تبلت نوع نیازتان را برای استفاده از هر یک از این سیستم‌های عامل در مشورت با فروشنده تعیین کرده و سپس تبلتی بخرید که سیستم‌عاملش درخواست شما را پشتیبانی کند. همچنین آینده‌نگر نیز باشید و تبلتی بخرید که سال‌های پیاپی قابلیت به‌روز کردن نرم‌افزارها و همچنین سیستم‌عامل را داشته باشد‌. توجه داشته باشید استفاده از برنامه‌ها و بخصوص بازی‌های آینده در گرو قابلیت به‌روز شدن سیستم‌عامل تبلت است. در خرید تبلت به ظرفیت حافظه آن نیز توجهی خاص داشته باشید. هرگز تبلتی نخرید که 8 گیگابایت حافظه داشته باشد. مگر این‌که فکر ذخیره بازی و موسیقی را از ذهنتان خارج کرده باشید که معمولا ناممکن است! بنابراین حافظه 16 یا 32 مناسب و متوسط خواهد بود. نکته دیگر در این خصوص این‌که معمولا خود سیستم‌عامل تبلت 20 درصد حجم حافظه تبلت را اشغال می‌کند و این یعنی تبلت 8 گیگ واقعا 8 گیگ خالی ندارد! در کنار این، توجه به جنس و عمر باتری هم بسیار لازم است. ظرفیت باتری تبلت با میلی‌آمپر تعریف می‌شود. در باتری تبلت نمی‌توان فقط ظرفیت باتری را مد نظر قرار داد و کیفیت باتری تبلت هم مهم است. طول عمر باتری تبلت بسته به نوع استفاده بین شش تا نهایت سه سال تخمین زده می‌شود. زمانی که باتری تبلت فاسد شود دیگر مثل گذشته شارژ نگه نمی‌دارد و این کاهش ظرفیت تا جایی که دیگر باتری تبلت توانایی نگه داشتن هیچ شارژی نداشته باشد ادامه خواهد داشت. بنابراین هنگام خرید حتما درباره ویژگی‌های باتری هم تحقیق کنید.
    قیمت
    اصل ماجرا همین‌جاست! قیمت! گران‌ترین نوع تبلت در بازار، تبلت‌های اپل است که حداقل دوونیم میلیون تومان قیمت دارد. اما در کنار این، رقیبی دیرینه به نام سامسونگ هست که تبلت‌های متفاوتی در دامنه قیمتی 800هزار تا دو میلیون تومان به بازار عرضه کرده است. برندهایی چون ایسوز، هواوی، لنوو، ایکس ویژن و... نیز دامنه قیمتی بین 500هزار تا 5/1میلیون تومان دارند که معمولا مورد استقبال بیشتری هم قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر