Emma Watch مایکروسافت؛

ساعتی که به پارکینسونی‌ها کمک می‌کند بنویسند

عصر کالا- مایکروسافت یک ساعت ساخته که به بیماران پارکینسون کمک می‌کند واضح بنویسند.

ساعتی که به پارکینسونی‌ها کمک می‌کند بنویسند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، ساعت اما Emma Watch ارتعاشاتی به مغز می‌فرستد که کمک می‌کند لرزش دست را بگیرد. مایکروسافت در کنفرانس Build2017 از این ساعت رونمایی کرد. این تنها نمونه‌ی اولیه‌ی این ساعت است. این ابداع جدید می‌تواند یک گام امیدوار کننده در راستای استفاده از تکنولوژی گجت های پوشیدنی برای کمک به بیماران یا افراد با شرایط خاص باشد.

    لرزش غیرقابل کنترل دست یکی از نشانه‌های رایج پارکینسون است. بیشتر از 10 میلیون نفر در دنیا از پارکینسون رنج می‌برند. آن‌ها نمی‌توانند حرکاتشان را به درستی کنترل کنند. این ساعت به خاطر اما لاوتون (Emma Lawton) یک طراح  و گرافیست که مبتلا به پارکینسون شده؛ Emma Watch نام گرفته است. او یکی از دوستان هیان ژاک، مجری این طرح مایکروسافت است. ژاک این ساعت را به‌طور ویژه برای او ساخته است.

    این ساعت موتور ارتعاشی دارد که سیگنال‌هایی برای منحرف کردن ذهن لاوتون از لرزش‌ها می‌فرستد. این فرآیند حرکت ماهیچه‌ها را آرام و نوشتن را راحت‌تر می‌کند. چیزی که برای یک گرافیست مهارت مهمی است.

    لاوتون از یک سری ارتعاشات ریتمیک استفاده می‌کند. اما الگو می‌تواند با استفاده از یک اپلیکیشن در تبلت ویندوزی (با ویندوز 10) تنظیم شود. ژانگ می‌خواهد تحقیقات بیشتری روی اینکه چطور هوش مصنوعی و سنسورها می‌توانند به بیماران پارکینسون کمک کنند انجام دهد.

    لاوتون به مایکروسافت گفته : «این دستگاه هنوز لرزش دست مرا متوقف نکرده و نوشتن من هنوز ایده‌آل نیست. اما واقعا بهتر شده است.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر