لنوو از گوشی‌های جدید خود رونمایی کرد

عصر کالا- لنوو از دو گوشی جدید میان رده خود به نام‌های S۵ Pro و K۵ Pro در کنار دو ساعت هوشمندش رونمایی کرد.

لنوو از گوشی‌های جدید خود رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران، لنوو به تازگی از دو گوشی جدید میان رده خود، S5 Pro و K5 Pro رونمایی کرده است که قیمت‌هایی متفاوت اما مشخصاتی تقریبا یکسان دارند. هر دوی این گوشی‌های میان رده تمرکز خاص و مشخصی روی عکاسی دارند و در کنار دستگاه اسپیکرهای استریو در نظر گرفته شده است که همراه با باتری‌های با ظرفیت مناسب و فناوری شارژ سریع آن‌ها را به محصولاتی جالب تبدیل کرده است. البته این گوشی‌ها در کنار دو ساعت هوشمند عرضه شدند.
    Lenovo S5 Pro

    لنوو S5 Pro چیزهای خوبی که این زندگی نیاز دارد با قیمتی متعادل در اختیار انسان قرار می‌دهد. این گوشی دارای ساختمانی بلند با فریمی فلزی است که برای براق شدن صاف و صیقلی طراحی شده‌اند. S5 Pro دارای نمایشگر IPS LCD به اندازه 6.2 اینچ است. رزولوشن این صفحه نمایش 1080 پیکسل است و یک بریدگی گسترده در قسمت بالای صفحه نمایش آن در نظر گرفته شده است. این ناچ محل قرار گرفتن سنسور 20 مگاپیکسلی ساخت شرکت سونی است و در کنار آن هم اسکنر تشخیص چهره سه بعدی قرار گرفته است. این اسکنر برای موارد امنیتی و همچنین به کار انداختن دوربین سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    حالت سه بعدی این گوشی برای زیباسازی پیشرفته تصاویر سلفی و شبیه‌سازی نورپردازی استودیویی استفاده می‌شود. این دوربین یک سنسور IMX 467 با پیکسل یک میکرومتری است که می‌تواند 4 تصویر را در یکی قرار دهد تا در نهایت تصویری با نور بهتر تولید شود و لنز f/2.2 آن زیاد کمکی در بهبود کیفیت تصاویر نخواهد داشت.

    پشت این گوشی هم محل اسکان دوربین دوگانه این گوشی است. دوربین اصلی در نظر گرفته شده در پنل پشتی S5 Pro، دوربین 12 مگاپیکسلی با پیکسل 1.25 میکرومتری و دیافراگم شفاف f/1.8 است. ماژول دوم دارای یک لنز تله‌فوتوی زوم دو برابری اپتیکال است که دیافراگم آن f/2.6 و سنسور آن 20 مگاپیکسل است. دوربین پشتی این دستگاه قادر به فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه است. این در حالی است که دوربین سلفی این دستگاه با کیفیت 1080 پیکسل فیلمبرداری می‌کند. در پنل پشتی این دستگاه یک حسگر اثر انگشت هم برای افرادی در نظر گرفته شده است برای کسانی که این نحوه احراز هویت را به تشخیص چهره ترجیح می‌دهند.

    لنوو S5 Pro با چیپست پردازنده ساخت کوآلکام، Snapdragon 636 به همراه حافظه رم 6 گیگابایتی و دو مدل حافظه ذخیره‌سازی به ظرفیت‌های 64 و 128 گیگابایتی تولید شده است. در این دستگاه، اسلات دو سیمکارته هیبرید وجود دارد که کاربران می‌توانند از این طریق، حافظه ذخیره‌سازی خود را گسترش دهند. این دستگاه از نرم‌افزار ساخت شرکت لنوو به نام ZUI با قابلیت‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کند. هوش مصنوعی این نرم‌افزار می‌تواند نمایشگر را به چند قسمت برای انجام دادن کارهای مختلف تقسیم کند. گفته می‌شود، با استفاده از این قابلیت تا 4 وظیفه را در اپلیکیشن‌های مختلف انجام داد.

    برای نگه داشتن این گوشی در اوج باید گفت S5 Pro دارای باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی است که می‌تواند با توان 15 واتی شارژ شود البته شارژر داخل جعبه این گوشی دارای توان 18 وات است. اگر یکی از لوازم جانبی در حال خالی شدن از شارژ است، کاربران می‌توانند از کابل USB-C این گوشی استفاده کنند و آن را با گوشی شارژ کنند.

    لنوو S5 Pro در سایت چینی لنوو در حال پیش فروش شدن است و مشتری‌ها می‌توانند آن را سفارش دهند و صادرات آن هم از تاریخ 23 اکتبر آغاز خواهد شد. لنوو اعلام کرده است که قیمت این گوشی برای نسخه 6/64 گیگابایتی آن 190 دلار و مدل 6/128 گیگابایتی آن هنوز در دسترس نیست.

    Lenoco K5 Pro

    لنوو K5 Pro نسخه ارزانتر گوشی S5 Pro است. این گوشی دارای نمایشگر 6 اینچی با رزولوشن +1080 است که در آن هیچ ناچی طراحی نشده است و همان استفاده‌های نسخه دارای ناچ در آن وجود دارد. این دستگاه دارای همان چیپست پردازنده یعنی Snapdragon 636 است که این دفعه با دو نوع حافظه رم با ظرفیت‌های 4 و 6 گیگابایتی و دو مدل حافظه ذخیره‌سازی با ظرفیت 64 و 128 گیگابایت همراه شده است.

    بالای صفحه نمایش، دوربین سلفی دوگانه‌ای با ماژول اصلی 16 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. دروبین پشتی هم همان سیستم مشابه یعنی سنسورهای 16 و 5 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی دارای دیافراگم f/2.0 است و از قابلیت حذف نویز مالتی فریم برای تصاویر گرفته شده در نور کم استفاده می‌کند.

    همانند خانوادی سری اس کمپانی لنوو، K5 Pro دارای اسپیکرهای استریو در کنار دستگاه است. این اسپیکرها تحت حمایت SmartPA توسط کمپانی NXP و حمایت Dirac ساخته شده‌اند. در این گوشی هم پورت USB-C وظیفه شارژ این گوشی را بر عهده دارد و جک 3.5 میلیمتری صدا در آن وجود دارد تا هندزفری به آن متصل شود. باتری این گوشی ظرفیتی معادل 4050 میلی‌آمپر ساعت دارد و از فناوری QuickCharge 3.0 با شارژر 18 واتی پشتیبانی می‌کند اما از K5 Pro نمی‌توان مانند S5 Pro به عنوان پاوربانک استفاده کرد و وسایل دیگر را شارژ کرد.

    لنوو K5 Pro در سایت لنوو در چین به فروش گذاشته شده است و فروش آن حدود 25 اکتبر آغاز خواهد شد. مدل پایه این گوشی با قیمت 145 دلار به فروش می‌رسد که ظرفیت‌های 4/64 گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده و مدل نهایی آن با ظرفیت رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایتی 190 دلار خواهد بود.

    ساعت‌های هوشمند

    لنوو اما تنها معرفی محصولات جدید خود را منحصرا در اختیار گوشی‌های خود قرار نداد. در کنار این گوشی‌های میان رده، کمپانی لنوو دو ساعت را هم رونمایی کرد. اولین ساعت Watch S، یک ساعت هیبرید است که از 30 اکتبر به فروش خواهد رسید و قیمت آن 35 دلار خواهد بود. لنوو Watch S تا 5 اتمسفر ضد آب است و می‌تواند فعالیت‌ها و زمان خواب کاربر را تشخیص می‌دهد و آن‌ها را ردیابی می‌کند. این ساعت هوشمند یک صفحه عقربه‌دار دارد که می‌توانید روند زمان را مانند ساعت‌های مچی کلاسیک مشاهده کنید.

    دیگر ساعت هوشمند معرفی شده لنوو، Watch C مخصوص کودکان معرفی شده است. صفحه نمایش این ساعت هوشمند 1.3 اینچ و از جنس AMOLED است و مقاوم در برابر آب ساخته شده است. این ساعت همچنین گواهینامه IPX7 دریافت کرده است. Watch C دارای سنسور GPS است که والدین می‌توانند از این طریق بدانند که فرزند آن‌ها کجا است و یک دکمه SOS هم برای مواقع اضطراری و اورژانسی در نظر گرفته شده است. این ساعت هوشمند در تاریخ 22 اکتبر به بازار عرضه می‌شود و قیمت آن هم 58 دلار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر