توانایی ساعت اپل در تشخیص بیماری‌های قلبی

عصر کالا- شرکت اپل با همکاری شرکتهای فعال در زمینه بهداشت و سلامتی، قصد دارد قابلیت تشخیص بیماری‌های قلبی را به ساعت هوشمند خود (اپل واچ) اضافه کند.

توانایی ساعت اپل در تشخیص بیماری‌های قلبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا،  تلاش این غول تکنولوژی آمریکایی به افزودن قابلیت تشخیص بیماری‌ها و ناهنجاری‌های قلبی و عروقی به ساعت هوشمند اپل، می‌تواند گام بزرگی در راستای تامین سلامت کاربران باشد و این وسیله لوکس را به یک وسیله ضروری برای همه افراد بخصوص کسانی که احتمال مشکلات قلبی و عروقی در آنها بیشتر است تبدیل کند.

    مشکل آریتمی قلبی (Cardiac arrhythmia) به معنی غیرطبیعی بودن و نامنظم بودن تپش قلب است که همیشه بعنوان یک بیماری محسوب نمی‌شود اما برای بسیاری از مردم در صورت مراجعه به پزشک مربوطه، نیاز به چکاپ همیشگی و تحت نظر بودن دارد. اکنون ساعت هوشمند اپل می تواند به آن دسته از افرادی که چنین نیازی را دارند، کمک به سزایی کند.

    شرکت‌هایی نظیر آمریکن وِل (American Well) در حال حاضر اپلیکیشن هایی را برای گوشی‌های آیفون ارائه می‌دهند تا کاربران در صورت بروز هر گونه مشکل و بیماری، بتوانند از طریق اتصال به اینترنت در عرض چند دقیقه به نزدیک‌ترین پزشک مربوطه دسترسی پیدا کنند.

    شبکه cnbc در ماه ژوئن بود که از همکاری شرکت بهداشت و سلامت دیجیتال بنام استنفورد با اپل گزارشی ارائه داده بود، همچنین طبق گزارش‌های این شبکه در ماه گذشته، شرکت اپل با توسعه‌دهندگان بیمارستان‌ها و سایر گروه‌های صنعتی و کلینیک‌ها در حال مذاکره بوده است تا بتواند قابلیت‌های اندازه گیری، چکاپ، ارزیابی و ردیابی وضعیت سلامت کاربران را به ساعت هوشمند و سایر گجت های پوشیدنی خود بیفزاید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر