فروش ساعت‌ هوشمند کودکانه در آلمان ممنوع شد

عصر کالا- یک سازمان نظارتی در آلمان فروش ساعت‌های هوشمند ویژه کودکان را در این کشور ممنوع کرد و این تجهیزات را ابزارهای جاسوسی نامید.

فروش ساعت‌ هوشمند کودکانه در آلمان ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از همشهری آنلاین، این سازمان پیشتر نیز فروش عروسکی متصل به اینترنت به نام "دوست من کایلا" را به دلایلی مشابه ممنوع کرده‌بود.

    آژانس تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی شبکه فدرال (Federal Network) از والدینی که برای فرزندان خود چنین ساعت‌هایی خریداری کرده‌اند درخواست کرد به سرعت آنها را از بین ببرند. به گفته یک متخصص این تصمیم می‌تواند صنعت تجهیزات آنلاین را متحول سازد.

    به گفته کن مونرو متخصص امنیت شرکت پن‌تست‌پارتنر ابزارهای هوشمندی که از امنیت ضعیفی برخوردارند امکان تجاوز به حریم خصوصی را ایجاد می‌کنند و این موضوع زمانی زمانی که با کودکان در ارتباط باشد، بسیار نگران‌کننده می‌شود. به گفته وی فقدان مقررات درباره اینترنت اشیا شگفت‌آور است و باعث شده تا شرکت‌های تولید‌کننده محصولات هوشمتدی را به فروش برسانند که به شکلی خطرناک غیرایمن هستند.

    مونرو می‌گوید استفاده از مقررات حریم خصوصی برای ممنوعیت استفاده از این محصولات می‌تواند تحولی بزرگ ایجاد کرده و مانع از تولید محصولات غیرایمنی شود که امنیت کودکان را به خطر می‌اندازند.

    براساس مقررات جدید تاکنون اقدام‌هایی علیه چندین شرکت تولید‌کننده صورت گرفته‌است. به گفته رئیس آژانس شبکه فدرال، والدین از این ساعت‌ها برای تحت نظر گرفتن مخفیانه کودکان خود در خارج از خانه استفاده می‌کنند. این ساعت‌ها که شرکت‌های زیادی تولید آن را در آلمان به عهده دارند، معمولا ویژه کودکان 5 تا 12 سال تولید می‌شوند و بیشتر آنها به سیم‌کارتی مجهزند که از قابلیت برقراری ارتباط تلفنی برخوردار نیست و تنها می‌توان از طریق اپلیکیشنی آن را کنترل کرد.

    در ماه اکتبر شورای مصرف‌کنندگان نروژ اعلام کرد برخی از این ساعت‌ها در ارسال و ذخیره‌سازی داده‌ها دچار نقص بوده و داده‌ها را بدون رمزنگاری ذخیره می‌کنند. این به آن معنی است که افراد غریبه با استفاده از ساده‌ترین تکنیک‌های هک می‌تواند حرکت کودکان را تحت نظر بگیرند یا موقعیت کودک را به دروغ جای دیگری نشان دهند.

    دو شرکت گیتور و GPS for Kids که اصلی‌ترین شرکت‌های مورد تمرکز این آژانس هستند درپی وضع مقررات جدید اعلام کرده‌اند به سرعت نقص‌های امنیتی خود را برطرف خواهند کرد. به گفته شورای مصرف‌کنندگان نروژ این ممنوعیت پیامی قدرتمند برای تولید‌کنندگان خواهد بود تا در تولید محصولات ویژه کودکان نهایت امنیت را رعایت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر