لپ تاپ تاشدنی تینک پد X۱ لنوو احتمالا در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰عرضه می‌شود

عصر کالا- تینک‌پد X۱ لپ‌تاپ / تبلت هیبریدی لنوو از نمایشگر OLED بهره می‌برد و ظاهرا تاریخ عرضه‌ی آن برای سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰ تعیین شده است.

لپ تاپ تاشدنی تینک پد X۱ لنوو احتمالا در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، لنوو تینک‌پد ایکس وان (Lenovo Thinkpad X1) لپ‌تاپی  تبدیل‌پذیر تاشدنی است که به‌گفته‌ی شرکت سازنده‌ احتمالا در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2020 میلادی به‌صورت رسمی روانه‌ی بازار خواهد شد. بنابراین لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر تینک‌پد ایکس وان، چند ماه پیش از دستگاه تازه‌ معرفی‌شده‌ی مایکروسافت یعنی سرفیس نئو عرضه خواهد شد.

    اتخاذ این تصمیم از سوی لنوو می‌تواند مزیت‌های مهمی برای این شرکت به‌دنبال داشته باشد. درواقع لنوو با این تصمیم به‌صورت غیرمستقیم به‌رقابت مایکروسافت رفته است و قصد دارد محصول نوآورانه‌اش را پیش از محصول رقیب برابر چشم کاربران قرار دهد.

    خبر عرضه‌ی لنوو تینک‌پد ایکس وان در رویداد Canalys Channels Forum در شهر بارسلونا منتشر شد؛ جایی که جیانفرانو لنسی، مدیر اجرایی ارشد لنوو، روی صحنه حاضر شد و اعلام کرد که «لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر ایکس وان احتمالا در سه‌ماهه‌ی دوم سال آینده‌ی میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد».

    هنوز فاصله‌ی به‌نسبت زیادی تا زمان عرضه‌ی این لپ‌تاپ / تبلت هیبریدی در سال 2020 باقی مانده است، با این حال محصول لنوو در هر صورت زودتر از نمونه‌ی مایکروسافت در دسترس مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. ردموندی‌ها هنگام رونمایی سرفیس نئو اعلام کردند که این دستگاه قرار است تعطیلات سال 2020 میلادی (سه‌ماهه‌ی سوم همین سال) عرضه شود.

    طبق گفته‌های مطرح‌شده از سوی لنسی، سخت‌افزار لنوو تینک‌پد ایکس وان به‌صورت کامل آماده شده است. او در ادامه‌ی حرف‌هایش می‌گوید: «ما همچنان نیاز داریم برخی مشکلات را از حیطه‌ی نرم‌افزاری رفع کنیم؛ رفع این مشکلات به‌صورت صد درصد در دست خودمان نیست و موارد دیگری نیز روی آن تأثیرگذار هستند». این گفته‌ها به‌شکل درخورتوجهی شبیه گفته‌های مطرح‌شده از سوی مایکروسافت درمورد عرضه‌ی دیرهنگام سرفیس نئو است.

    درواقع ردموندی‌ها نیز گفته بودند که نسخه‌ی ویژه‌ی ویندوز 10 برای دستگاه‌های مجهز به دو نمایشگر (ویندوز 10 ایکس) هنوز هم جای کار دارد و باید تغییراتی روی آن صورت پذیر تا بهترین تجربه‌ی کاربری را ارائه دهد. در هر صورت فراموش نکنید لنوو تینک‌پد ایکس وان محصولی جدید و نوآورانه به‌شمار می‌آید و این شرکت برای اطمینان از موفقیت آن در بازار باید وسواس زیادی به‌خرج دهد.

    لپ‌تاپ تبدیل‌پذیر تینک‌پد ایکس وان از نمایشگر OLED با وضوح 2K بهره‌مند است و کاربر می‌تواند این نمایشگر را تا کند. به‌گفته‌ی لنوو این محصول برای پردازش وظایف مختلف از تراشه‌ی ساخت اینتل بهره خواهد گرفت.

    مورد دیگر اینکه لنوو تینک‌پد ایکس وان به سیستم‌عامل ویندوز (به‌احتمال زیاد همان ویندوز 10 ایکس) مجهز خواهد بود. ویندوز 10X نسخه‌ی سفارشی‌ ویندوز 10 برای دستگاه‌های مجهز به دو نمایشگر و دستگاه‌های تاشدنی است؛ همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، سرفیس نئو مایکروسافت نیز از این نسخه از ویندوز استفاده می‌کند.

    با همه‌ی این‌ اوصاف، سرفیس نئو برخلاف تینک‌پد ایکس وان به‌جای یک نمایشگر از دو نمونه‌ی مجزا بهره خواهد گرفت. بین این دو نمایشگر شاهد تعبیه‌ی لولای خاصی خواهیم بود که امکان تاشدن دستگاه را فراهم می‌کند.

    لنوو و مایکروسافت امیدوار هستند که محصولات نوآورانه‌ی جدیدشان به‌لطف ویژگی‌های جذاب بتوانند توجه کاربران را به‌سمت خود جلب کنند. اگر لنوو بتواند تینک‌پد ایکس وان را پیش از سرفیس نئو در دسترس خریداران قرار دهد، می‌تواند چالش مهمی برای مایکروسافت ایجاد کند.

    قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع لپ‌تاپ‌‌های اداری و گیمینگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق لپ‌تاپ‌های ایسوس، ایسر، مک‌بوک‌های اپل، انواع لپ‌تاپ لنوو و محصولات دل و اچ‌پی و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر