فروش تبلت در سه ماه نخست ۲۰۱۷ باز هم کاهش یافت

عصر کالا- فروش تبلت در سه ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل و سه ماهه‌ی پیشین کاهش معناداری داشته است. به نظر می‌رسد تنها شانس بازار، آیپدهای جدید و اقتصادی اپل باشند.

فروش تبلت در سه ماه نخست ۲۰۱۷ باز هم کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از زومیت، این روزها بازار تبلت‌ حال و روز خوبی ندارد و به روند نرولی خود ادامه می‌دهد. گزارش‌های TrendForce حاکی از آن است که فروش جهانی تبلت‌ها در سه ماهه‌ی نخست سال 2017 نسبت به سه ماهه‌ی پیشین آن 34.5 درصد کاهش داشته است. همچنین فروش تبلت‌ها با افت 9.3 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته همراه بوده است. در سه ماه اول سال جاری 31.95 میلیون تبلت در سراسر جهان به فروش رفته است.

    ارقام مربوط به سه ماهه‌ی نخست به خوبی نمایانگر اوضاع بد بازار تبلت‌ها است با این حال نگاه بازار به آیپدهای اقتصادی 9.7 اینچی اپل است. تبلت‌های جدید و اقتصادی اپل که فروردین ماه امسال با قیمت پایه‌ی 329 دلاری وارد میدان شده‌اند، تنها امید بازار برای بهبود فروش در سه ماهه‌ی دوم سال 2017 هستند. این آیپدها ارزان‌ترین آیپدهای اپل تا به امروز بوده‌اند و طیف وسیع‌تری از کاربران را هدف قرار داده‌اند. تاخیر در عرضه‌ی سرفیس پرو 5 که پیش‌بینی می‌شد سه ماهه‌ی نخست امسال وارد بازار شود تمام توجه بازار را به سوی آیپدهای جدید اپل معطوف کرد.

    اپل با در اختیار داشتن 27.9 درصد بازار تنها موفق به فروش 8.92 میلیون دستگاه iPad در سه ماهه‌ی نخست سال جاری شده است. این رقم در مقایسه با سه ماهه‌ی آخر سال گذشته‌ی میلادی 31.8 درصد کاهش یافته است. اگر این تعداد فروش را با مدت مشابه در سال گذشته مقایسه کنیم شاهد کاهش 13 درصدی فروش آیپدها خواهیم بود. سامسونگ با فروش 6.1 میلیون تبلت جایگاه دوم را اختیار دارد. این میزان در مقایسه با سه ماهه‌ی آخر 2016 و مدت مشابه در سال گذشته‌ی میلادی به ترتیب 23.5 و 5.7 درصد کاهش یافته است. لنوو و آمازون نیز به ترتیب با افت فروش‌ 43.8 و 42.9 درصدی نسبت به سه ماهه‌‌ی آخر سال 2016 روبه‌رو بوده‌اند. کارشناسان معتقد هستند آمازون با سیاست‌های جدیدش برای ورود به بازار تبت‌های ارزان‌قیمت‌، بیشترین شانس را برای بهبود شرایطش در بازار تبلت‌ها دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر