معرفی بهترین تبلت های سال ۲۰۱۷

عصر کالا- تبلت هایی که امروزه به فروش می‌رسند تفاوت‌های بسیاری با گذشته دارند و دیگر خبری از محصولات ساده و با صفحه نمایش های بزرگ نیست.

معرفی بهترین تبلت های سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از وب‌سایت گجت نیوز ، تبلت هایی که امروزه به فروش می‌رسند تفاوت‌های بسیاری با گذشته دارند و دیگر خبری از محصولات ساده و با صفحه نمایش های بزرگ نیست. به‌علاوه در سال‌های اخیر تعداد کاربران این دستگاه‌ها به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است که شاید عدم وجود نوآوری را بتوان یکی از دلایل اصلی آن در نظر گرفت. اما با آغاز فصل بهار شاهد عرضه محصولات قدرتمند و متنوعی هستیم که می‌تواند تبلت ها را به جایگاه قبلی آنها بازگرداند. به همین جهت درادامه قصد معرفی بهترین تبلت های سال 2017 را داریم.

    اپل آیپد پرو 9.7 اینچی (Apple iPad Pro 9.7) / اپل آیپد پرو 12.9 اینچی (Apple iPad Pro 12.9)

    قیمت پایه: 600 دلار / 800 دلار

    آیپد پروهای اپل از قدرتمندترین و بهترین تبلت های سال 2017 هستند که در دو نسخه 9.7 اینچی و 12.9 اینچی عرضه شده و تقریبا تمام نیازهای کاربران را برطرف می‌کنند. به‌علاوه دارندگان این تبلت ها می‌توانند به صورت جداگانه، قلم هوشمند (Apple Pencil) یا کیبورد مخصوص (Apple Keyboard) را خریداری کرده و ایده‌های دیجیتالی خود را در آیپدها پیاده کنند.

    لازم به ذکر است که نسخه بزرگتر این تبلت، نوامبر سال 2015 و نسخه کوچکتر آن حدود سه هفته پیش معرفی شده است.

    سرفیس پرو 4 (Microsoft Surface Pro 4)

    قیمت پایه: 800 دلار

    سرفیس پرو 4 دومین تبلتی‌ست که در این لیست قصد معرفی آن را داریم. تبلت قدرتمند مایکروسافت که امکان استفاده از آن به عنوان یک لپ تاپ نیز وجود دارد، با قیمت پایه 800 دلار گران‌ترین محصولی‌ست که همراه با چیپ اینتل ام 3 (Intel m3) و 128 گیگابایت حافظه داخلی در بازار فروخته می‌شود. هرچند اگر به دنبال تبلتی قدرتمند و ایده‌آل هستید، پیشنهاد می‌کنیم با پرداخت هزار دلار، نسخه قدرتمندتر آن با پردازنده Core i5، چهار گیگابایت حافظه رم و قلم هوشمند اختصاصی این شرکت موسوم به سرفیس پن (Microsoft Surface Pen) را خریداری کنید.

    پشتیبانی از نسخه اصلی ویندوز 10، سرفیس پرو 4 را به انتخاب اصلی بسیاری از کاربران تبدیل کرده است.

    آیپد 2017 (Apple iPad 2017)

    قیمت پایه: 330 دلار

    اول فروردین و طی رویداد بهاری اپل بود که آیپد 2017 به عنوان ارزان‌ترین تبلت 9.7 اینچی این شرکت پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت. بسیاری از کاربران به خاطر ویژگی‌ها و اجزایی که در ساخت آن به کار گرفته شده، این تبلت جدید را نسخه‌ بهینه‌شده و جایگزین آیپد ایر 1 (Apple iPad Air 1) می‌دانند.

    متاسفانه آیپد 2017 همانند نسخه‌های پرو از کیبورد یا قلم هوشمند اپل پشتیبانی نکرده و فاقد برخی تکنولوژی های جدیدتر همچون صفحه نمایش ترو تون (True Tone) است. با این‌حال این تبلت جدید برای افراد عادی و کسانی که می‌خواهند از تماشای ویدیو، پخش موسیقی، مشاهده تصاویر و وب‌گردی لذت ببرند، انتخابی ایده‌آل است.

    درنهایت احتمالا شما هم با ما برای خرید این تبلت 330 دلاری با ویژگی‌های بسیار خوبی مثل صفحه نمایش باکیفیت و باتری قدرتمند موافق خواهید بود.

    گلکسی تب اس 3 (Samsung Galaxy Tab S3)

    قیمت پایه: 600 دلار

    چند ماه پیش و در نمایشگاه MWC 2017 بود که گلکسی تب اس 3 به عنوان یکی از بهترین تبلت های سال 2017 به صورت رسمی رونمایی شد. در کنار پشتیبانی این تبلت از نسخه بهینه‌شده قلم هوشمند اس پن (Samsung S Pen) و اپلیکیشن های به‌روزشده، گلکسی تب اس 3 به صفحه نمایشی 9.7 اینچی با رزولوشن 1536×2058 تجهیز شده تا این تبلت اندرویدی چیزی از رقبای اپلی خود کم نداشته باشد. وجود اندروید 7.0 نوقا و تراشه قدرتمند اسنپدراگون 820 نیز تبلت جدید سامسونگ را به یکی از بهترین محصولات بازار تبدیل کرده است.

    گوگل پیکسل سی (Google Pixel C)

    قیمت پایه: 600 دلار

    بعد از معرفی گوشی های سری پیکسل، تبلت پیکسل سی نیز توسط شرکت گوگل معرفی شد تا رقابت با دیگر فعالان حوزه تکنولوژی به شکل جدی‌تری دنبال شود. تبلت های جدید گوگل با بهره‌گیری از نسخه خام اندروید، سرعت خارق‌العاده دارند و انتشار به‌روزرسانی‌های متعدد سبب شده تا در مدتی کوتاه درخواست‌ها برای خرید پیکسل سی بسیار بالا باشد.

    یکی از نقاط قوت "Pixel C”، کیبورد مغناطیسی آن است که علاوه بر کیفیت بالا، تبلت گران‌قیمت شما را به یک لپ تاپ همه‌کاره تبدیل می‌کند.

    لنوو یوگا بوک (Lenovo Yoga Book)

    قیمت پایه: 530 دلار

    اواخر سال 2016 بود که لنوو، تبلت فوق باریک و مربوط به آینده «یوگا بوک» را پیش روی کاربران قرار داد. هرچند با وجود ویژگی‌های فوق‌العاده و نوآوری‌های لنوو، آن‌طور که باید از این تبلت قدرتمند و زیبا استقبال نشد.

    همان‌طور که در تصویر ضمیمه‌شده نیز مشاهده می‌کنید، یوگا بوک به همراه با یک کیبورد خلاقانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که از آن می‌توان به عنوان یک صفحه مخصوص برای نوشتن نیز استفاده کرد. درواقع رونوشت هر آنچه که کاربران روی این صفحه با مدادهای معمولی یادداشت می‌کنند به صورت دیجیتالی در تبلت ذخیره می‌شود. شاید این ویژگی در نگاه اول بسیار جذاب باشد؛ اما احتمالا آنقدر کارآمد نخواهد بود که به صورت روزمره مورد استفاده قرار گیرد.

    به هر صورت یوگا بوک با طراحی بسیار زیبا، یکی از بهترین تبلت های سال 2017 و موجود در بازار محسوب می‌شود.

    هواوی مدیاپد ام 3 (Huawei MediaPad M3)

    قیمت پایه: 300 دلار

    علاوه بر محصولات گران‌قیمت، با کمی جستجو می‌توان تبلت های بسیار خوب و ارزانی را پیدا کرد که ارزش خرید بالایی نیز دارند. مدیاپد ام 3 یکی از این تبلت ها است که اواخر سال گذشته میلادی با بدنه‌ای فلزی و باکیفیت معرفی شد.

    شاید مدیاپد ام 3 ویژگی‌های چشمگیری یا خلاقانه‌ای نداشته باشد، اما قیمت مناسب آن در کنار تجربه بسیار شیرینی که از کار کردن با یک تبلت به کاربران منتقل می‌شود، باعث شده تا در لیست بهترین تبلت های سال 2017 قرار گیرد.

    آمازون فایر اچ دی 8 (Amazon Fire HD 8)

    قیمت: 70 دلار

    فایر اچ دی 8 یکی از ارزان‌ترین و البته کارآمدترین تبلت هایی موجود در بازار است که بسیاری از کاربران، آن را برای مطالعه کتاب‌های الکترونیکی یا وب‌گردی خریداری می‌کنند.

    هرچند بر خلاف تصورتان اینجا خبری از نسخه کامل اندروید نیست و شما بیشتر با رابطی محدود از سوی آمازون رو به رو هستید؛ پس با خرید این تبلت 8 اینچی باید بسیاری از ویژگی‌های سیستم عامل گوگل را فراموش کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر