ساخت ساعتی که ۱۰ هزار سال عمر می کند

عصر کالا- جف بزوس مدیرعامل شرکت آمازون به دنبال اجرای یک طرح جاه طلبانه جدید است تا با صرف ۴۲ میلیون دلار هزینه ساعتی بسازد که ده هزار سال عمر مفید داشته باشد.

ساخت ساعتی که ۱۰ هزار سال عمر می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، نصب قطعات و تجهیزات ساعت یادشده با سرمایه گذاری مستقیم جف بزوس آغاز شده است. بزوس ریاست شرکتی به نام بلواوریجین را هم بر عهده دارد و قصد دارد فضاپیماهای شخصی خود را ساخته و به فضا پرتاب کند.

    ایده اولیه ساخت ساعتی که ده هزار سال عمر کند، اولین بار توسط فردی به نام دنی هیلز در سال 1995 مطرح شد که معتقد بود با اجرای چنین طراحی می توان مطالعات دقیق تری در مورد آینده درازمدت بشریت و کره زمین انجام داد.

    ساعت یادشده در برجی به ارتفاع 142 متر نصب خواهد شد. اجزای این ساعت به طور کامل مکانیکی بوده و انرژی لازم برای فعالیت آن با استفاده از انرژی خورشید تامین خواهد شد. دنی هیلز نیز در اجرای ایده یادشده مشارکت می کند.

    تلاش برای طراحی قطعات مکانیکی این ساعت در دو سال گذشته در جریان بوده و علاقمندان پس از تکمیل می توانند از آن بازدید کنند. بزوس هنوز مکان ساخت این برج ساعت را فاش نکرده و تنها گفته که فاصله آن با نزدیک ترین فرودگاه در آمریکا چند ساعت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر