تولید لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های ویژه برای حفظ حریم شخصی

عصر کالا- یک شرکت نوپا به نام Purism از تولید لپ تاپ ها، تبلت ها و گوشی هایی خبر داده که مجهز به سیستم عاملی مبتنی بر لینوکس و نرم افزارها و سخت افزارهایی برای حفاظت از حریم شخصی کاربران هستند.

تولید لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های ویژه برای حفظ حریم شخصی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از کامپیوترورلد، لپ تاپ های 13 و 15 اینچی این شرکت که به همین منظور تولید شده اند Librem نام دارند و به ادعای شرکت سازنده به خوبی از کاربران در برابر حملات سایبری حفاظت می کنند.

    Purism مدعی است افرادی که از محصولات آن استفاده کنند در برابر باج افزارهایی مانند واناکرای و موارد مشابه مصونیت خواهند داشت.

    مدیران این شرکت همچنین می گویند از تراشه های خاصی در این تولیدات بهره گرفته شده که استفاده از نرم افزارهای متن باز با امنیت بالا را تسهیل می کنند.

    Purism فعلا تولید لپ تاپ های خود را به پایان رسانده و در آینده گوشی ها، روتروها، سرورها و حتی رایانه های رومیزی را نیز به همین منظور تولید و عرضه می کند.

    شرکت یادشده قبلا هم یک لپ تاپ قابل تبدیل به تبلت با صفحه کلید جداشدنی تولید کرده بود که دارای نمایشگر 11.6 اینچی بود. سیستم عامل لینوکس، 256 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم از جمله امکانات Weaver است که 1398 دلار قیمت گذاری شده و به زودی روانه بازار می شود.

    از جمله نرم افزارهای ایمن ساز این لپ تاپ می توان به سیستم عامل متن باز PureOS، میان افزار Coreboot BIOS، برنامه اداری ایمن LibreOffice برای دسترسی به ایمیل، فایل های گرافیکی، spreadsheet، نقاشی، اجرای فایل های چندرسانه ای و ... اشاره کرد.

    مرورگر خاص این لپ تاپ PureBrowser نام دارد که دارای افزونه های خاص امنیتی است. مرورگر Tor هم به طور پیش فرض برای گشت و گذار ناشناس در اینترنت بر روی لپ تاپ مذکور نصب شده است. افزونه HTTPS Everywhere این لپ تاپ هم تمامی ارتباطات را رمزگذاری می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر