آی‌پد همچنان در صدر محبوب‌ترین تبلت‌های جهان قرار دارد

عصر کالا- با توجه به گزارشی که به تازگی از سوی IDC منتشر شده، علی‌رغم کاهش فروش ۱۳ درصدی آی‌پد در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، این تبلت همچنان به عنوان محبوب‌ترین تبلت در جهان شناخته می‌شود.

آی‌پد همچنان در صدر محبوب‌ترین تبلت‌های جهان قرار دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از آی‌تی‌رسان، شرکت اپل در سه ماهه نخست 2017 توانسته 8.9 میلیون تبلت به فروش برساند، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 10.3 میلیون دستگاه بوده است. با این حال اپل آی‌پد همچنان با در اختیار داشتن 24.6 درصد از سهم تبلت‌های بازار، در صدر محبوب‌ترین تبلت‌ها قرار گرفته است.

    رده دوم این جدول در اختیار شرکت سامسونگ با فروش 6 میلیون تبلت در سه ماهه نخست 2017 است. سامسونگ نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته فروش کمتری داشته اما این رقم برای آن‌‌ها تنها 1.1 درصد کمتر بوده است. سامسونگ با داشتن 16.5 درصد از سهم تبلت‌های بازار و با اختلاف 8.1 درصدی نسبت به اپل، در حال نزدیک شدن به این شرکت است، چرا که  سال گذشته این اختلاف 10.7 درصد بود و مشاهده می‌شود که سامسونگ توانسته خود را به اپل بیش از گذشته نزدیک کند.

    در این بین شرکت هواوی توانسته نسبت به مدت مشابه سال قبل 31.7 درصد فروش بیشتری در بازار تبلت‌ها کسب کند و در سه ماهه نخست 2017 موفق به فروش 2.7 میلیون دستگاه شده است. هواوی اکنون 7.4 درصد از سهم بازار تبلت‌ها را در اختیار دارد.

    آمازون نیز با فروش 2.2 میلیون تبلت در سه ماهه نخست امسال توانسته 6 درصد از سهم بازار را در اختیار گیرد. لنوو نیز با فروش 2.1 میلیون دستگاه و در اختیار داشتن 5.7 درصد از سهم بازار جهانی، با اختلاف بسیار کمی پشت سر آمازون قرار گرفته است.

    به طور کلی در سه ماه نخست سال جاری 36.2 میلیون تبلت به فروش رسیده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش 8.5 درصدی مواجه شده است، چرا که این رقم برای سال گذشته 39.6 میلیون تبلت به ثبت رسیده بود. بدین ترتیب شاهد دهمین فصلی هستیم که فروش تبلت در بازارهای جهانی نسبت به سال گذشته خود با کاهش روبرو بوده است. دلیل اصلی کاهش استقبال کاربران از تبلت‌ها را می‌توان عدم تمایل بسیاری از افراد برای آپگرید کردن تبلت خود با تبلت جدید بعد از گذشت یک یا دوسال دانست. همچنین با بزرگتر شدن ابعاد نمایشگر تلفن‌های هوشمند شاید بسیاری از افراد دیگر دلیلی برای خرید یک تبلت نمی‌یابند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر