ساخت اولین ساعت هوشمند خورشیدی

عصر کالا: ساعتهای خورشیدی چیز جدیدی نیستند؛ اما با وجود وسایل پرمصرف، ساعتهای هوشمند خورشیدی اهمیت پیدا می‌کنند.

ساخت اولین ساعت هوشمند خورشیدی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰
  • ساخت اولین ساعت هوشمند خورشیدی
  • ساخت اولین ساعت هوشمند خورشیدی
  • ساخت اولین ساعت هوشمند خورشیدی
  • ساخت اولین ساعت هوشمند خورشیدی
  • ساخت اولین ساعت هوشمند خورشیدی

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گیزمگ، یک شرکت استارتاپی به نام "لونار" (LunaR) واقع در سان‌فرانسیسکو اکنون ادعا می‌کند که اولین ساعت هوشمند خورشیدی را بدون نیاز به حتی یک بار وصل به برق تولید کرده است. این ساعت تمام انرژی مورد نیاز خود را از خورشید تامین می‌کند.

"لونار" به نظر می‌رسد یک ساعت جالب و شیک با ظاهری کاملا تمیز و کلاسیک باشد که با یک برنامه گوشی هوشمند همراه می‌شود تا بسیاری از قابلیت‌های مورد انتظار را که شامل ردیابی خواب و فعالیت روزانه، همراه با مجموعه‌ای از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان است، توسط چراغ تعبیه شده در ساعت به اطلاع فرد برساند.

در اصل آنچه سازندگان ادعا می‌کنند اولین ساعت هوشمند خورشیدی در جهان است، یک پیشرفت در فناوری خورشیدی است. "لونار" با استفاده از یک پنل شفاف خورشیدی که روی ساعت دیده می‌شود، می‌تواند انرژی هر دو نورهای طبیعی و مصنوعی را ذخیره کند. به طوری که با یک ساعت قرار گرفتن در معرض نور روز، باتری 110 میلی‌آمپری لیتیوم پلیمری ساعت کاملا شارژ می‌شود.

چند ویژگی دیگر نیز در "لونار" وجود دارد. مثلا ساعتی که نمایش می‌دهد، با استفاده از جی.پی.اس و به طور خودکار و بسته به اینکه کجای دنیا باشید، بروزرسانی می‌شود. اطلاعات طلوع و غروب آفتاب را نشان می‌دهد، با برنامه‌هایی مانند "Apple Health" و "Google Health" سازگار است و تا عمق 50 متر (164 فوت) ضد آب است.

یک شارژر USB نیز برای مواقع اضطراری همراه این ساعت عرضه می‌شود.

باید گفت که دستگاهی مثل این ساعت که آماده ورود به بازار و مستقل از انرژی است، می‌تواند یک جهش قابل توجه در زمینه مصرف انرژی لوازم الکترونیکی باشد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر