برترین ساعت های هوشمند در سالی که گذشت

عصر کالا- کمپانی ها امسال چندمین نسل از ساعت های هوشمند خود را معرفی کردند که میشود تغییر و پیشرفت را نسبت به نسل های قبل به وضوح در آنها دید.

برترین ساعت های هوشمند در سالی که گذشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از وب‌سایت سخت افزار، پس از مقاله ی برترین گوشی های هوشمند سال 1395، اکنون نوبت این است که نگاهی به ساعت های هوشمند برتری که در سالی که گذشت معرفی و روانه ی بازار شدند نگاهی بیاندازیم. مسیری که ساعت های هوشمند در حال طی کردن هستند بسیار شبیه به گوشی های هوشمند است و طبق پیش بینی تحلیلگران، تا چند سال آینده بازار گجت های پوشیدنی بسیار رونق پیدا میکند و در این میان بیشترین رشد شامل ساعت های هوشمند خواهد بود.

    کمپانی های متعددی در حال توسعه ی ساعت های هوشمند هستند که اغلب خود در ساخت گوشی های هوشمند نیز نقش دارند و سعی میکنند تا ساعت های هوشمند ،بیشترین سازگاری را با گوشی های هوشمند خود نیز داشته باشد. کمپانی ها امسال چندمین نسل از ساعت های هوشمند خود را معرفی کردند که میشود تغییر و پیشرفت را نسبت به نسل های قبل به وضوح در آنها دید.

    بدین ترتیب کاربران نیز علاقه ی بیشتری به خرید این دستگاه ها پیدا کرده اند تا تجربه ای تازه از گجت های هوشمند داشته باشند. به سراغ برترین ساعت های هوشمند سال 95 میرویم.

    سامسونگ Gear S3

    غول کره ای امسال نسل جدید ساعت های هوشمند خود را در دو نسخه ی اسپرت frontier و کلاسیک وارد بازار کرد. نسخه ی کلاسیک دارای ظاهری رسمی و زیباتر است و برای کاربرانی که بیشتر اهل پوشیدن لباس های رسمی هستند و میخواهند به همراه امکانات هوشمند از ساعتی برخوردار باشند که ظاهری شبیه به ساعت های کلاسیک دارد بسیار مناسب است.

    اما این مدل از نظر ویژگی ها و مشخصات فنی یک پله پائین تر از نسخه ی frontier قرار میگیرد. نسخه ی frontier در برابر آب مقاوم تر است و حافظه ی رم بیشتری دارد. هر دو مدل از سیستم عامل تایزن برخوردار هستند که شاید یکی از نقاط ضعف ساعت های سامسونگ از نظر کمبود نرم افزار به شمار رود.
    + ظاهر جذاب و زیبا

    + امکانات خوب نرم افزاری

    + استاندارد IP68 در نسخه ی frontier

    + سازگاری با اندروید و iOS

    اپل واچ 2

    در صورتی که از کاربران گوشی های آیفون هستید، میتوانید با انتخاب نسل دوم ساعت های هوشمند اپل حس لوکس بودن خود را به حد اعلا برسانید. کیفیت ساخت در ساعت های هوشمند اپل همچون اکثر محصولات این برند در حد ایده آلی قرار دارد. در این نسل قابلیت GPS به ساعت های اپل اضافه شد که ویژگی مهمی برای یک ساعت هوشمند به شمار میرود. از نظر سخت افزاری نیز ساعت اپل مشخصات خوبی دارد هر چند عمر باتری 18 ساعته چندان چنگی به دل نمیزند. البته مبلغ نسبتا زیادی را برای خرید اپل واچ 2 باید هزینه کنید و شاید این ساعت از نظر اقتصادی چندان مقرون به صرفه نباشد.
    + مقاومت در برابر آب

    + کیفیت ساخت بالا

    + GPS

    هواوی واچ

    هواوی اخیرا نسل دوم ساعت هوشمند خود را معرفی کرده که این ساعت هنوز وارد بازار نشده است اما اولین نسل از ساعت های هوشمند این کمپانی در بازار هنوز وجود دارند و میتوانند گزینه ای خوب برای کاربران باشند. ساعت هوشمند هواوی دارای طراحی زیبا است و از نظر سخت افزاری نیز ضعف خاصی در آن دیده نمیشود. باتری این ساعت تا دو روز میتواند کاربر را همراهی کند که همچنان برای یک ساعت رقم ایده آلی به شمار نمیرود. اما در هر صورت نمیتوان از عملکرد خوب هواوی در ساخت این ساعت چشم پوشی کرد.
    + مشخصات سخت افزاری خوب

    + کیفیت ساخت بسیار خوب

    + نمایشگر گرد با حاشیه ی کم

    موتورولا موتو 360 ( نسل دوم )

    موتورولا در هر نسل ساعت های هوشمند بسیار خوبی را معرفی کرده است و نسل دوم ساعت موتو 360 این کمپانی نیز از این قاعده مستثنی نیست. موتورولا تمام سعی خود را کرده که ظاهر ساعت های موتو 360 همچنان کلاسیک باقی بماند و حس خوب کلاسیک بودن را به کاربر منتقل کند و در داخل این ظاهر کلاسیک، ویژگی های هوشمند متعددی را در نظر بگیرد. حاصل این تلاش ساعتی بوده است که ظاهر آن بسیار دلنشین است و تا زمانی که نمایشگر تغییر نکند شاید کمتر کسی متوجه بودن هوشمند بودن آن شود. این ساعت میتواند یکی از بهترین انتخاب ها برای هر خریدار ساعت هوشمند تلقی شود.
    + طراحی بسیار زیبا

    + عملکرد بهبود یافته

    + مقاوم در برابر آب با استاندارد IP67

    سونی اسمارت واچ 3

    بر خلاف دیگر گزینه های این لیست که با وجود امکانات خوب و طراحی زیبا، قیمت نسبتا بالایی نیز دارند، ساعت هوشمند سونی نسبتا قیمت بسیار پائین تر و طبیعتا ارزش خرید بالایی نیز دارد. با این حال ساعت هوشمند سونی از کیفیت ساخت رضایت بخش، مشخصات سخت افزاری خوب و دیگر ویژگی های کاربردی برخوردار است. بنابراین این مورد برای کسانی که بودجه ی محدودی دارند یا میخواهند خریدی اقتصادی داشته باشند بسیار مناسب است.
    + بدنه ی باریک

    + عملکرد قدرتمند

    + GPS

    ایسوس ذن واچ 3

    جدید ترین ساعت هوشمند ایسوس تلفیقی از زیبایی و امکانات هوشمند است. این ساعت مانند دیگر ساعت های داخل این لیست ( به جز اپل واچ و گیر اس 3 ) از پلتفرم Android Wear برخوردار است که خیال کاربران را از نظر تنوع نرم افزاری آسوده میکند. از نظر مشخصات فنی نیز ذن واچ 3 در سطح کاملا قابل قبولی وجود دارد. در حالی که این ساعت با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارند، مطمئنا این ساعت برای کسانی که از گوشی های ذنفون شرکت ایسوس استفاده میکنند مناسب تر است و این هماهنگی حس خوبی را به کاربر انتقال میدهد.
    + طراحی بسیار زیبا

    + بدنه ی باریک

    + نمایشگر امولد با کیفیت

    در پایان باید خاطر نشان کرد که ساعت های دیگری مانند هواوی واچ 2 یا ال جی واچ اسپرت در سال 1395 معرفی شدند اما از آنجا که این ساعت ها هنوز در بازار ایران موجود نشده اند از آوردن آنها داخل لیست خودداری کردیم. تنوع در ساعت های هوشمند به خصوص در سال گذشته بسیار زیاد بوده است و کاربران با بودجه های مختلف میتوانند ساعتی مناسب را انتخاب کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر