ادامه رکود در بازار تبلت

عصر کالا- بازار جهانی انواع تبلت یک‌بار دیگر شاهد کاهش میزان صادرات در فصل اول سال‌جاری میلادی بوده است. به این ترتیب بررسی‌های موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه نشان می‌دهد که صادرات جهانی انواع تبلت در این فصل به ۲/ ۳۶ میلیون دستگاه رسیده که این میزان در مقایسه با فصل اول سال میلادی گذشته کاهش ۵/ ۸ درصدی داشته است. کاهش صادرات جهانی تبلت‌ها در فصل اول سال ۲۰۱۷ در واقع دهمین فصل متوالی کاهشی و رکود را در این بازار به ثبت رسانده است

ادامه رکود در بازار تبلت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ تنها تفاوت در این میان آن است که پنج فصل اول رکود در این بازار با کاهش دورقمی رشد همراه بود. بازار تبلت شامل 2 دسته محصولی متفاوت است؛ دسته اول تبلت‌های جداشدنی هستند که از یک کیبورد جدا شدنی بهره می‌برند و این روزها بیشترین رشد بازار جهانی تبلت را به خودشان اختصاص داده‌اند. بسیاری از این محصولات به سرعت در حال رشد و جایگزین شدن با نوت‌بوک‌ها یا لپ‌تاپ‌های قدیمی هستند. دسته دوم تبلت‌های ساده هستند که هیچ کیبوردی ندارند و بیشترین میزان صادرات جهانی آنها در سال 2014 بوده است. حالا اما بازار تبلت‌های ساده در سراشیبی تندی قرار گرفته است و انتظار می‌رود تقاضا برای خرید آنها کم و کمتر شود.

    «ریان ریث» یکی از کارشناسان و تحلیلگران موسسه IDC در این مورد می‌گوید: «تا جایی که می‌دانیم، بازار تبلت از سال 2010 و با معرفی اولین نسخه آی‌پد شکل گرفت. صرف‌نظر از تلاش‌های نه چندان موفق تولیدکنندگان دیگر این بازار در سال‌های بعد کمی رشد کرد و سپس وارد مرحله رکود شد. با اینکه بازار تبلت در سال‌های 2010 تا 2013 رشد نسبی را تجربه کرد؛ اما کاهش تمایل کاربران به نوسازی و جایگزین کردن مدل‌های قدیمی این محصولات با مدل‌های جدیدتر به دلایل مختلف شاید تنها یکی از اتفاقاتی باشد که این بازار را در مسیر رکود قرار داده است. با این حال اما شاید مهم‌ترین دلیل افزایش وابستگی افراد و کاربران به موبایل‌های هوشمند باشد که همان امکانات و قابلیت‌ها را در صفحه نمایش کوچک‌تری در اختیارشان قرار می‌دهد.»

    درست در همان زمانی که بازار تبلت در اوج روند رشد خودش قرار داشت، رکود هم آغاز شد. حالا بازار کامپیوترهای شخصی که بدترین رکود خودش را در تاریخ بازار این محصول تجربه کرد، برای اولین بار از فصل اول سال 2012 و در فصل اول امسال یک بار دیگر وارد مرحله رشد شده است. حالا کارشناسان IDC انتظار دارند که تبلت‌های جداشدنی همچنان به روند رشد خودشان ادامه خواهند داد و شرکت‌های بزرگی مانند اپل و مایکروسافت با معرفی محصولات جدید خود در این حوزه، به تدریج می‌توانند جایگزین نوت‌بوک‌ها، لپ‌تاپ‌ها و البته تبلت‌های ساده شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر