چگونه یک ساعت هوشمند مناسب انتخاب کنیم؟

عصر کالا- ساعت‌های هوشمند زیادی به بازار آمده‌اند که از طراحی، پلتفرم، نمایشگر و طول عمر باتری متفاوتی بهره می‌برند.

چگونه یک ساعت هوشمند مناسب انتخاب کنیم؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ممکن است به فکر خرید یک ساعت هوشمند افتاده باشید که به کمک آن نوتیفیکیشن‌ها را چک کنید، پیام‌های جدید را بخوانید یا در ظاهری زیبا همواره از گذر زمان مطلع شوید.

    ساعت‌های هوشمند در کنار ویژگی‌هایی که به آن‌ها لقب هوشمند بخشیده، قرار است زمان را به نمایش بگذارند و بر روی دست قرار گیرند؛ بنابراین باید از ظاهری زیبا، رابطی ساده و نمایشگری با کیفیت برخوردار باشند.

    ساعت‌های هوشمند زیادی به تازگی وارد بازار شده‌اند که هر کدام از سیستم‌عاملی خاص، طراحی متفاوت و ویژگی‌هایی برجسته برخوردارند. برای اینکه بهترین ساعت هوشمند را انتخاب کنیم، در ابتدا نیاز است تا از مواردی که در دنیای این وسایل هوشمند جدید می‌گذرد، اطلاعات بیشتری داشته باشیم. برای مثال بدانیم سیستم‌عامل این ساعت‌ها چه نام دارد، چه اپلیکیشن‌هایی در آن‌ها اجرا می‌شود یا به صورت کلی یک ساعت هوشمند قرار است چه کار‌هایی برای ما انجام دهد.

    سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها

    دستگاه‌هایی که هوشمند خوانده می‌شوند از پلتفرم نرم‌افزاری برخوردارند که از طرفی وظیفه‌ی تعامل با سخت‌افزار دستگاه و از طرف دیگر تعامل با کاربر و استفاده کننده از دستگاه را بر عهده دارند.

    نکته‌ای که باید در بخش شناخت سیستم‌عامل‌ها در نظر داشته باشید، توجه به پلتفرمی است که می‌تواند با گوشی هوشمند شما کار کند. اگر آیفون دارید باید خرید یک ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید  را از سر بیرون کنید. البته به تازگی پشتیبانی از سیستم عامل iOS نیز به پلتفرم اندروید وِر اضافه شده، اما نمی‌توان توقع بهینه بودن اتصال این دو پلتفرم در مقایسه با اندروید را داشت.

    اگر از یک گوشی هوشمند اندرویدی استفاده می‌کنید، خرید اپل واچ چندان منطقی نخواهد بود و تا حدود زیادی اقدامی اشتباه است. با این حال ساعت‌های هوشمندی در بازار موجودند که قادرند با هر دو پلتفرم اندروید و iOS ارتباط برقرار کنند که نمونه آن ساعت‌های ساخت کمپانی پبل است.

    نمایشگر

    یکی از وظایف اصلی ساعت‌های هوشمند نمایش زمان است که باید حتی در زیر نور خورشید نیز به راحتی انجام گیرد. بنابراین ساعت‌های هوشمند با رزولوشن نمایشگر مناسب و پنل قوی قادر خواهند بود در بدترین شرایط نیز محتوای موجود در نمایشگر را به شما نشان دهند.

    رنگی

    نمایشگر‌های رنگی و لمسی که برای مثال در ساعت هوشمند اپل مشاهده می‌کنیم در این دسته قرار می‌گیرند. این نمایشگر‌ها همچون گوشی‌های هوشمند اپلیکیشن‌ها، عکس‌ها و موارد مختلف را به نمایش می‌گذارند و شما می‌توانید محتوای در حال نمایش را لمس کنید. مصرف باتری در نمایشگر‌های رنگی مقداری بیشتر است و معمولا این نمایشگر‌ها عمر باتری ساعت را تا 1 یا حداکثر دو روز کاهش می‌دهند. همچنین در ساعت‌های با نمایشگر رنگی به دلیل استفاده زیاد نمایشگر روشن از باتری، معمولا صفحه‌نمایش دائم روشن نمی‌ماند و برای مشاهده زمان لازم است تا کمی ساعت را حرکت دهید.

    جوهر الکترونیکی

    باتری در ساعت‌های هوشمند با نمایشگر جوهر الکترونیکی به مقدار کمتری مصرف می‌شود و شارژدهی دوباره باتری را شاید تا 2 تا 5 روز کامل به عقب بیاندازد.

    طراحی

    طراحی ساعت‌های هوشمند به دلیل پوشیدنی بودن این وسایل، از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل کمپانی‌های سازنده ساعت‌های هوشمند کار سخت‌تری برای طراحی محصولاتی دارند که بتواند همه سلایق را راضی کند و فروش بالایی نیز کسب کند. از طرف دیگر سلیقه‌ی افراد در انتخاب نوع، شکل، جنس و طراحی ساعت‌ها نیز بسیار متفاوت است. ساعت‌های هوشمند با نمایشگری دایره‌ای و مستطیلی بسیار متداول شده‌اند.

    ساعت‌هایی که نمایشگری دایره‌ای و سنتی دارند معمولا می‌توانند طراحی بسیار زیبا پیدا کنند و با بدنه و بند‌هایی زیبا هر چشمی را به خود خیره کنند.

    عمر باتری

    یکی از دغدغه‌های بزرگ درباره خرید ساعت‌های هوشمند عمر باتری این محصولات است. ساعت‌های پیش‌رو در این عرصه همچون اپل واچ یا موتو 360 زیاد در زمینه طولانی کردن عمر باتری قوی نبوده‌اند و تنها شارژ باتری را برای یک یا حداکثر دو روز نگه می‌دارند. اما ساعت‌های هوشمند شرکت پبل به دلیل بهره بردن از نمایشگری با تکنولوژی جوهر الکترونیک مصرف باتری زیادی ندارند و می‌توانند حداکثر تا 5 یا یک هفته شما را همراهی کنند.

    انتخاب در بین بهترین ساعت‌هوشمند مخصوصا در بحث طراحی بسیار سلیقه‌ای است. اما این حال اگر دوست ندارید زیاد ساعت هوشمند خود را به شارژ بزنید، ساعت‌های با نمایشگر جوهر الکترونیک، گزینه‌ بهتری به حساب می‌آیند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر