ساعت هوشمند مهندس مایکروسافت، لرزش دست مبتلایان پارکینسون را از بین می برد

عصر کالا- ساعت های هوشمند شاید به اندازه چند سال پیش موضوع داغ صنعت تکنولوژی نباشند، اما این موضوع باعث نمی شود پوشیدنی هایی ارزشمندی که دور مچ دستمان قرار می گیرند و قابلیت های جالبی به خود به ارمغان می آورند را از یاد رفته تلقی کنیم.

ساعت هوشمند مهندس مایکروسافت، لرزش دست مبتلایان پارکینسون را از بین می برد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از آخرین خبر، در واقع، ساعت های هوشمند در حال دست یافتن به ابداعات تازه هستند و بارز ترین مثال برای این مسئله، ساعت Emma Watch است که توسط هاییان ژانگ، مدیر واحد ابداعات تحقیقاتی مایکروسافت تولید شده و لرزش دست مبتلایان به بیماری پارکینسون را از بین می برد

    این ساعت هوشمند که برای نخستین بار طی ماه دسامبر سال گذشته میلادی در مستندی از سوی بی بی سی معرفی شد، توانسته خانم ژانگ را معروف کند. در واقع Emma Watch به قدری مورد اقبال عمومی قرار گرفته که وی می گوید تا به امروز هزاران پیام از سوی افرادی که به دستگاه علاقه مند بوده اند دریافت کرده است.

    به گفته مایکروسافت، Emma Watch با استفاده از موتورهای ویبره -مشابه به آنچه در موبایل های هوشمند امروزی یافته می شود- ذهن انسان را از تمرکز روی کاری دیگر به جای کنترل اعضای بدن بیمار منحرف می کند. این موتور، برای مقابله با لرزش دست های بیمار مبتلا به پارکینسون، ویبره ای خفیف به وجود می آورد که می تواند به دستان شخص ثبات ببخشد. «اِما لاتون»، طراحی گرافیکی که خود از مبتلایان پارکینسون است، می گوید این قابلیت Emma Watch باعث شده که وی بتواند به راحتی طراحی کرده و بنویسد.

    لاتون می گوید اگر به خاطر اختراع ژانگ نبود، او شغل خود به عنوان یک طراح گرافیکی را رها می کرد و به دنبال شغلی دیگر می گشت که لرزش دستش، مشکل ساز نمی شد. اگرچه Emma Watch می تواند بسیاری از محدودیت های فعلی مبتلایان پارکینسون را کنار بزند، اما هنوز سال ها تا عرضه آن به عنوان محصولی تجاری زمان باقی مانده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر