گذری بر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار

عصر کالا- ساعت هوشمند یکی دیگر از محصولات دنیا فناوری است که با ورود آن به بازار زنجیره کالا‌های نوین را کامل‌تر کرده و خدمات جدیدی را به افراد و دوست داران تکنولوژی ارائه می‌دهد.

گذری بر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان, ساعت‌های هوشمند یکی دیگر از محصولات دنیا فناوری است که زنجیره کالا‌های نوین را کامل‌تر کرده و خدمات جدیدی را به افراد و دوست داران تکنولوژی ارائه می‌دهد.


    این گجت‌ها که مدل‌های محدودی از در بازار داخل وجود دارد علاوه بر قیمت در مواردی همچون امکانات، طراحی ظاهری و باتری با هم تفاوت داشته و هر شرکت به دنبال تنوع بخشیدن به ویژگی‌های ساعت هوشمند خود است.

    تمامی این ساعت‌ها در مواردی همچون سنسور ضربان قلب، گام شمار، نمایشگر تاریخ تشابه دارند و با توجه به سیستم عامل‌های نصب شده بر روی آن قابلیت اتصال به گوشی‌های تلفن همراه هوشمند را نیز دارا هستند.

    در این میان برخی از ساعت‌های هوشمند با توجه به مدل و نوع پردازنده آن امکاناتی شامل وضعیت آب و هوا، قطب نما، زنگ هشدار، تماس ها، پیام‌ها و ایمیل‌های ارسال شده به گوشی شما، میزان کالری مصرف شده و خواب کاربر نظارت داشته باشد.

    همچنین با توجه به حافظه آن امکان ذخیره آهنگ و به کمک بلوتوث و وای-فای امکان اتصال به هدفون یا بلندگو را دارید.

    کارشناسان این حوزه معتقدند مهم‌ترین نقطه ضعف موجود در ساعت‌های هوشمند باتری آن‌ها است که با توجه به میزان فعالیت آن‌ها طول عمر کمتری دارد و با وجود ضد آب بودن تمامی این ساعت‌ها نمی‌توان به آن‌ها لقب ضد آب داد.

    دستبند سلامتی از دیگر محصولاتی است که به دلیل ویژگی‌های مشابه به ساعت هوشمند در این ردیف معرفی و به فروش می‌رسد که در مقایسه با ساعت‌های هوشمند قیمت کمتری دارد.

    این دستبند‌ها با هدف پایش و ثبت فعالیت‌های ورزشی و تناسب اندام کاربر طراحی و به بازار عرضه شده که در کنار آن بنا بر مدل خود قابلیت نمایش پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌های گوشی را دارد و یا از امکاناتی مانند باز کردن قفل گوشی از طریق نزدیک کردن دستبند به گوشی، ردگیری خواب کاربر، میزان کالری سوزانده شده در فعالیت‌های ورزشی، اتصال به گوشی‌های هوشمند از طریق بلوتوث یا NFC برخوردار است.

    گفتنی است قیمت دستبند هوشمند از مبلغ 60 هزار تومان و ساعت‌های هوشمند از مبلغ 500 هزار تومان آغاز می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر