با بهترین گجت های پوشیدنی سال ۹۵ آشنا شوید

عصر کالا- امروزه فناوری های پوشیدنی با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش هستند و محبوبیت زیادی را بین مردم پیدا کرده‌اند. این فناوری‌ها شامل محصولاتی مانند دستبندهای تناسب اندام، ساعت های هوشمند، دستگاه تصفیه هوا، لباس‌های هوشمند، هدست واقعیت مجازی و محصولات متنوع دیگر می‌شود.

با بهترین گجت های پوشیدنی سال ۹۵ آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا»به نقل از آخرین خبر؛ در این مطلب قصد داریم بهترین گجت های پوشیدنی سال 95 را معرفی کنیم.
    برترین گجت های پوشیدنی سال گذشته

    1. دستبند تناسب اندام TomTom Touch

    این دستبند هوشمند بسیار فراتر از سایر دستبندهای سلامتی حاضر شده و علاوه بر تعداد گام‌ها، کالری‌های سوازنده شده و ضربان قلب را نیز نشان داده و به شیوه‌ای علمی، میزان عضلات و چربی‌های بدن را اندازه‌گیری می‌کند.

    2. دستبند فیت بیت فلکس 2 (Fitbit Flex 2)

    سال‌هاست که فیت بیت، نام خود را به عنوان غول گجت های پوشیدنی مطرح کرده است. ردیاب‌های تناسب اندام، زمانی معنا پیدا می‌کنند که در همه جا حتی حمام، استخر و تخت خواب نیز بتوان آن‌ها را استفاده کرد. دستبند فیت بیت فلکس 2 جدیدترین محصول این شرکت است که قابل استفاده در استخر نیز هست. این گجت دوست‌داشتنی، ظاهر بسیار زیبایی هم دارد و حتی می‌توان آن را به عنوان زیورآلات استفاده کرد.

    3. دستگاه تصفیه هوای همراه Plume Flow

    این دستگاه اصلا شبیه به گجت های پوشیدنی رایج نیست. Flow قادر است کیفیت هوا را بررسی کرده و شما را از آلودگی هوا شامل گرد و غبار، دود اگزوزها و سایر گازهای خطرناک دور خواهد کرد. این دستگاه دارای یک بند است که کمک می‌کند تا آن را به کوله پشتی یا کمربند شلوارتان وصل کنید. Plume Flow برای زمانی که به شهرهای بزرگ سفر می‌کنید بسیار مفید است.

    4. ساعت هوشمند Vapor

    در جریان نمایشگاه CES 2017، شرکت Misfit از یک ساعت هوشمند با صفحه نمایشگر لمسی 1.4 اینچی رونمایی کرد. این ساعت هوشمند Vapor نام دارد و به GPS و حسگر ضربان قلب مجهز شده است. علاوه بر آن، حافظه داخلی 4 گیگابایتی برای گوش دادن به موسیقی در این ساعت تعبیه شده است.

    5. تی‌شرت ردیاب سلامت با سیستم مسیریاب

    شرکت هندی Broadcast Wearables، تی‌شرت هوشمندی را به نام سیگنال (Sygnal) طراحی و تولید کرده که علاوه بر شمارش تعداد قدم‌های کاربر، میزان کالری سوزانده شده و طبقات پیموده شده، به سیستم مسیریابی نیز مجهز شده و می‌تواند مسیر را به کاربر نشان دهد. این تی شرت هوشمند دارای قطعات الکترونیکی بوده و یک اپلیکیشن همراه نیز برای آن عرضه شده است.

    6. ساعت هوشمند Garmin Vivoactive HR

    این ساعت هوشمند دارای GPS و صفحه نمایش لمسی رنگی قابل مشاهده در زیر نور خورشید است و برنامه‌های کاربردی ورزشی شامل دو، دوچرخه‌سواری، شنا و سایر ورزش‌ها بدون نیاز به اتصال به گوشی هوشمند، بر روی ساعت فعال می‌شود.

    7. هدست واقعیت مجازی هولولنز مایکروسافت (Microsoft Hololens)

    این هدست واقعیت مجازی، در واقع پیشرفته‌ترین کامپیوتر هولوگرافیکی است که تا به الان ساخته شده است. هدست Microsoft Hololens از یک پردازنده گرافیکی (GPU) و یک پردازنده اصلی (CPU) مخصوص بهره می‌برد که صدای محیط اطراف را دریافت کرده و شما را از اتفاقاتی که در دنیای مجازی پشت سر شما در حال رخ دادن است آگاه می‌کند.

    8. ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس 3 (Samsung Gear S3)

    جدیدترین مدل ساعت هوشمند سامسونگ در دو مدل Classic و Frontier عرضه می‌شود. نسخه کلاسیک ساعت گیر اس 3 دارای ظاهر ساده‌تر با بند چرمی است اما مدل Frontier آن با ظاهری مدرن‌تر و بدنه فلزی روانه بازار می‌شود.

    9. ساعت هوشمند اپل واچ 2 (Apple Watch Series 2)

    نسل دوم ساعت هوشمند اپل با سیستم عامل Watch OS 3 در سال اخیر معرفی شد و جزو بهترین گجت های پوشیدنی سال 95 بود. مدل جدید این ساعت دارای بدنه ضد آب تا عمق 50 متری، پردازنده دو هسته‌ای، جی پی اس و صفحه نمایش شفاف‌تر نسبت به نسخه‌ قبلی است.

    10. پچ هوشمند Lief برای کنترل استرس

    این گجت پوشیدنی که Lief نام دارد برای نظارت بر عملکرد قلب ساخته شده و میزان استرس و اضطراب کاربر را نمایش می‌دهد. در واقع این پچ هوشمند برای آغاز تمرینات آرام بخش در زمانی به کار می‌رود که ضربان قلب و تنفس، نشان‌دهنده استرس بالای فرد است.

    11. کلاهی که احتمال ابتلا به عفونت سینه را در ورزشکاران کاهش می‌دهد

    هوای سرد زمستان موجب بیماری ورزشکارانی می‌شود که مجبورند در فضای باز تمرین کنند و همین موضوع انگیزه‌ای شد برای محققان انگلیسی و آلمانی تا کلاهی را طراحی کنند که از عفونی شدن سینه ورزشکاران جلوگیری می‌کند. این کلاه که جلوی صورت را نیز می‌پوشاند با همکاری محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلیس و شرکت Stol GmBH آلمان و با استفاده از فناوری سه بعدی ساخته شده و از یک محیط گرم در اطراف دهان و بینی از جنس الیاف رسانای برق تشکیل شده است.

    12. حسگر پوشیدنی بسیار کوچک برای نظارت بر سلامت قلب

    آمریکایی‌ها، یک حسگر پوشیدنی بسیار کوچک و نرم را طراحی کرده‌اند که حتی از یک چسب زخم نیز کوچک‌تر است. این حسگر می‌تواند ارتعاشات بدن را اندازه‌گیری کند و بر سلامت قلب کاربر نظارت کند. محققان دانشگاه کلرادو در بولدر آمریکا و دانشگاه نورث وسترن آمریکا موفق به طراحی و توسعه این حسگر شدند. این گجت پوشیدنی حتی کمتر از یک صدم اونس وزن دارد و در هر سطحی از بدن نصب خواهد شد. همچنین این حسگر از فناوری بازشناسی گفتار برخوردار است.

    13. میکروسکوپ پوشیدنی

    محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس و شرکت Verily، یک میکروسکوپ پوشیدنی ساختند که می‌تواند کمک بسیاری به پزشکان کند. این دستگاه، نشانگرهای زیستی برای تشخیص سرطان را دنبال کرده و بر روی رساندن دارو به محل‌های مورد نظر نظارت می‌کند. این میکروسکوپ پوشیدنی می‌تواند نشان‌گرهای زیستی فلورسنت در داخل پوست را بررسی کند و یک ابزار حیاتی برای شناسایی سرطان‌های خاص و تحویل دارو در داخل بدن بیمار خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر