طراحی یک تبلت برای کمک به بیماران نارسایی قلبی

عصر کالا- محققان موفق به توسعه ابزار سلامت الکترونیکی شدند که در قالب یک تبلت از پیش برنامه‌ریزی شده می‌تواند به بیماران نارسایی قلبی کمک کند تا بیماری خود را با نظارت روی علائم و دوز مصرفی دارو، مدیریت کنند.

طراحی یک تبلت برای کمک به بیماران نارسایی قلبی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از بیزینس استاندارد، این ابزار که OPTILOGG نام دارد، آموزش‌هایی را در زمینه نارسایی قلبی برای بیماران فراهم کرده و به آنها این امکان را می‌دهد تا بر فاکتورهایی مانند وزن خود نظارت داشته باشند.

    نارسایی قلبی یک بیماری جدی است که در آن قلب آنطور که باید نمی‌تواند خون را در سراسر بدن پمپاژ کند.

    نرسیدن میزان کافی خون به بدن باعث ایجاد خستگی مفرط در این بیماران می‌شود. تجمع خون برای ورود به قلب، منجر به تجمع مایع در پاها و شکم و ریه‌ها می‌شود.

    اغلب برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی دیورتیک Diuretic تجویز شده که بر روی کلیه‌ها در جهت تولید ادرار بیشتر تاثیر می‌گذارد که این کار سبب کاهش تجمع مایعات انجام می‌شود.

    ادرارآور یا دیورتیک (Diuretic) داروهایی هستند که با اثر بر روی کلیه موجب افزایش جریان ادرار می‌شوند. مُدر یا ادرار آور به دارویی گفته می‌شود که موجب افزایش حجم ادرار انسان شود.

    به بیماران نارسایی قلبی توصیه می‌شود که بر وزن خود نظارت داشته باشند چرا که کم کردن سریع وزن نشان دهنده این است که دوز دیورتیک در بدن بیش از حد بالا است در حالی که افزایش ناگهانی می‌تواند نشان دهنده تجمع مایعات باشد.

    OPTILOGG یک تبلت از پیش برنامه ریزی شده است که به یک ترازو که آموزش‌هایی را در زمینه نارسایی قلبی ارائه می‌کند متصل شده و وزن بدن و علائم آن و همچنین میزان دیورتیک را ثبت می‌کند.

    اگر این ابزار تشخیص دهد که بیمار به نارسایی قلبی دچار شده، به وی دستور افزایش دوز دیورتیک داده خواهد شد و اگر وزن بیمار بالاتر از حد تعیین شده باشد، بیمار باید فورا به یک کلینیک درمانی نارسایی قلبی مراجعه کند.

    به گفته محققان این پژوهش، بیماران می‌توانند بدون نیاز به فشردن هیچ دکمه‌ای و تنها در ظرف کمتر از 30 ثانیه از این ابزار استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر