تبلت آبی ویژه دلفین‌ها هم از راه رسید

عصر کالا- دانشمندان مدل خاصی از تبلت را طراحی کرده‌اند که از آنها می‌توان در زیر آب و به منظور بررسی و آزمایش هوش پستانداران دریایی و به خصوص دلفین‌ها استفاده کرد.

تبلت آبی ویژه دلفین‌ها هم از راه رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از دیجیتال ترندز، محققان دانشگاه راکفلر و کالج هانتر در حال اجرای طرحی به منظور بررسی میزان هوش دلفین‌ها هستند. آنها می‌خواهند بدانند آیا دلفین ها تابدان حد باهوش هستند که قادر به استفاده از گوشی‌های هوشمند باشند.

    به منظور پاسخ به این سوال طرح مشترکی با همکاری این موسسات دانشگاهی و آکواریوم ملی بالتیمور آمریکا در حال اجراست که در اولین گام اجرای آن یک تبلت لمسی زیرآبی در ابعاد 2.5 متر طراحی شده که به این پستانداران دریایی امکان می‌دهد با استفاده از یک صفحه کلید و چند برنامه قابل درک برای دلفین‌ها از میان چند گزینه، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

    این تبلت همراه با بلندگو، میکروفون و چند دوربین عرضه شده تا بررسی فعالیت‌های دلفین‌ها تسهیل شود. دانشمندان امیدوارند از این طریق پی بردن به ماهیت ذهن دلفین‌ها تسهیل شود. زیرا دلفین‌ها قابلیت یادگیری دارند و از این طریق می توان به آنها نحوه استفاده از ابزار گوناگون را آموخت.

    یکی از برنامه‌های طراحی شده برای این تبلت بازی ساده‌ای است که کاربر برای برنده شده در آن باید بر روی موجوداتی که از چند چاله خارج می‌شوند ضربه بزنند و یکی از دلفین‌ها به اجرای این بازی علاقه نشان داده است. انتظار می‌رود با اجرای برنامه‌های یاد شده قابلیت‌های ارتباطی و فهم دلفین‌ها بیشتر شود و در نهایت آنها بتوانند از وسایل ارتباطی پیشرفته‌تری استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر