نسل جدید کتاب خوان آمازون کیندل اوسیس

عصر کالا- نسل جدید کتاب خوان آمازون کیندل اوسیس (Amazon Kindle Oasis)، گجتی زیبا و کاربردی است که در ادامه نگاهی به طراحی، ویژگی‌ها و امکانات آن خواهیم داشت.

نسل جدید کتاب خوان آمازون کیندل اوسیس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، شاید با استفاده از کیندل اوسیس تصور کنید به گذشته گام نهاده‌اید. ممکن است این موضوع، بد به نظر رسد، اما این‌طور نیست. اوسیس دستگاهی شیک و نفیس است که شما را به زمانی که همه‌چیز ساده‌تر بود، می‌برد؛ دنیایی بدون اپلیکیشن ها و نور آبی صفحه که ساعت‌های طولانی ما را بیدار نگه می‌دارد.

    نسل جدید کتاب خوان آمازون کیندل اوسیس ، ماه گذشته با قابلیت‌ها و امکانات فراوان معرفی شد. به همین بهانه، امروز قصد داریم با بررسی این محصول جدید، قابلیت‌ها و توانایی‌های آن را محک بزنیم.

    چیزی که در نگاه اول شما را غافلگیر خواهد کرد، طراحی و اندازه این کتاب خوان الکترونیکی است.

    کیندل اوسیس جدید بدنه‌ای آلومینیومی دارد که علاوه بر وزن فوق‌العاده پایین، ظاهری زیبا و لوکس به آن می‌بخشد. این گجت خوش‌ساخت با وزن 6.8 اونس (192 گرم)، تنها کمی از آیفون ایکس با وزن 6.14 اونس (174 گرم) سنگین‌تر است.

    همانند نسل قبلی، در بخش پشتی یک برآمدگی جالب نیز وجود دارد که استفاده از دستگاه با یک دست را راحت‌تر می‌کند. این، ویژگی بسیار خوبی‌ست که تنها در اوسیس دیده می‌شود. با این حال، وجود قاب محافظ، آن را بی‌استفاده می‌کند. جالب است بدانید کاور این محصول جدید پس از اتصال مغناطیسی به دستگاه، برآمدگی مخصوص به خود را دارد که البته زیرکانه بوده و احتمالا کاربران تصور می‌کنند که کتاب خوان و کاور همراه با یکدیگر تولید شده‌اند.

    بدون در نظر گرفتن این طراحی، نسل جدید کتاب خوان آمازون کیندل اوسیس محصولی فوق‌العاده باریک و ظریف بوده و تنها 3.4 میلی‌متر ضخامت دارد. به این موارد، نمایشگر بزرگ و زیبا را نیز باید اضافه کرد.

    محصولی فوق‌العاده باریک و ظریف

    نسل جدید کتاب خوان آمازون کیندل اوسیس با صفحه نمایشی 7 اینچی که اندازه آن یک اینچ نسبت به قبل بیشتر شده است، بزرگ‌ترین نمایشگر را در میان محصولات کیندل موجود در بازار دارد.

    آمازون می‌گوید حالا کاربران قادر به مطالعه 30 درصد محتوای بیشتر نسبت به قبل، پیش از تغییر صفحه هستند. اما میزانی که امکان مطالعه آن وجود دارد، چندان مهم نیست. در عوض، صفحه نمایش دستگاه حالا به اندازه‌ای بزرگ هست که دائما نیازی به تغییر صفحه نداشته باشید.

    همین موضوع به خوبی تفاوت میان اوسیس و اپلیکیشن کتاب خوان ساخته شده توسط اپل را نشان می‌دهد. زمانی که شما مشغول مطالعه کتابی در آیفون خود باشید، دائما نیاز به تغییر صفحه خواهید داشت و این موضوع مطالعه را زمانی که مشغول خوردن چیزی یا نوشیدن قهوه باشید، به امری غیر ممکن تبدیل می‌کند. به همین جهت، بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش کتاب خوان جدید آمازون را می‌توان یک نقطه قوت در نظر گرفت.

     

    بزرگ بودن صفحه نمایش در پایان یک روز کاری نیز می‌تواند بسیار کارآمد باشد. زمانی که شما ساعت‌ها در محل کار به رایانه شخصی خود خیره شده‌اید، به این معنی‌ست وقتی به خانه برمی‌گردید، دیگر نمی‌خواهید به نمایشگر دیگری نگاه کنید. اما صفحه نمایش نسل جدید کیندل با فناوری جوهر الکترونیکی، به گونه‌ای می‌تواند علاوه بر چشم، آرام‌بخش ذهن نیز باشد.
    نمایشگر ویدیو
     

    یکی از مواردی که سازندگان هنگام طراحی این محصول جدید به آن توجه داشته‌اند، امکان استفاده  در هر مکانی، حتی در استخر است. در واقع Oasis یک ویژگی جدید و فوق‌العاده دارد و آن، مقاومت در برابر آب است.

    کتاب خوان پیش رو با استاندارد IPX8 توسعه پیدا کرده و این یعنی اوسیس تا 60 دقیقه، در عمق 6.5 فوتی (1.98 متری) آب دوام می‌آورد.

    اگرچه انجام چنین کاری پیشنهاد نمی‌شود، ولی در تست ما دستگاه برای مدت 5 دقیقه بدون هیچ مشکلی زیر فشار آب دوام آورد. می‌توان گفت ضد آب بودن کیندل اوسیس، بیشتر در زمان‌های غیر منتظره کاربردی خواهد بود تا آن‌که کاربران آن را مستقیما زیر آب قرار دهند. با این وجود، احتمالا رها کردن این کتاب خوان در استخر یا قرار دادن آن زیر باران، نمی‌تواند نگران‌کننده باشد.

    در حال حاضر، کاورهای مختلفی وجود دارد که کاربران از میان آنها می‌توانند یکی را به دلخواه انتخاب کنند. ولی احتمالا کاور 45 دلاری فابریک و خاکستری که در تصویر ضمیمه‌شده نیز می‌بینید، انتخاب مناسب‌تری نسبت به کاوری چرمی با قیمت 60 دلار خواهد بود. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد قاب چرمی کمی آسیب‌پذیر بوده و در مدتی کوتاه می‌توان آثار خط و خش را روی آن مشاهده کرد. این در حالی‌ست که شما استفاده معمول از آن داشته باشید. شاید بتوان گفت خریداران با پرداخت 60 دلار، در انتظار محصولی مقاوم‌تر هستند.

    کاور فابریک 45 دلاری علاوه بر مقاومت بالاتر، ظاهر زیبایی نیز دارد. هرچند، واقعا 45 دلار برای کاور یک کتاب خوان بسیار زیاد است.

    اگرچه ما با محصول بسیار خوبی روبه‌رو هستیم، اما نسل جدید کتاب خوان آمازون کیندل اوسیس با قیمت 280 دلار، گجتی گران است که شاید بسیاری از علاقه‌مندان توانایی پرداخت آن را نداشته باشند. ممکن است در آینده، اوسیس با تخفیف‌های مناسب و قیمتی پایین‌تر توسط آمازون به فروش رسد؛ اما با 280 دلار می‌توان کیندلی ارزان‌تر خرید یا حتی به استفاده از نسل‌های قبلی ادامه داد.

    نسل جدید کتاب خوان آمازون کیندل اوسیس یکی از بهترین محصولاتی‌ست که می‌توان از آن برای مطالعه استفاده کرد. صفحه نمایش این گجت، بزرگ و زیبا بوده و مشکلاتی همچون نور آبی نمایشگرهای موبایل را هم ندارد. زمانی که آن را به دست می‌گیرد، وزن پایین و ظاهر نفیس آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. به علاوه، استفاده از آن نیز راحت‌تر از محصولات قبلی آمازون بوده و رابط کاربری ساده آن، تعامل میان کاربر و دستگاه را افزایش می‌دهد.

    معمولا کاربران، منابع خاص خود را برای اجازه یا خرید کتاب‌های الکترونیکی دارند. اما اوسیس محدودیت‌های خاص خود را داشته و مطالعه آنها را سخت می‌کند چرا که کاربران، ابتدا باید کتاب‌های مورد نظر را از طریق اپلیکیشن Overdrive سفارش داده و سپس به دستگاه منتقل کنند. از آنجایی که دانلود اپلیکیشن ها در اوسیس امکان‌پذیر نیست، برای دسترسی به سایر کتاب‌ها، چالش‌های سخت و زیادی پیش روی کاربران وجود خواهد داشت.

    گجت جدید آمازون انتخاب مناسبی برای افرادی است که علاقه زیادی به مطالعه کتاب‌های الکترونیکی داشته و به دنبال جایگزینی برای کتاب خوان قدیمی خود هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر