مقایسه آیپد ۲۰۱۷ با گوگل پیکسل سی ؛ تقابل گوگل و اپل در دنیای تبلتها

عصر کالا- چند هفته پیش بود که اپل از یک آیپد مقرون به صرفه و جذاب جدید رونمایی کرد. آیپد ۲۰۱۷ (Apple iPad ۲۰۱۷) از یک نمایشگر ۹.۷ اینچی بهره می‌برد و به مثال تمامی تبلت های شرکت اپل حاوی سیستم عامل آی او اس خواهد بود. در سمت دیگر قضیه ما یک تبلت جذاب اندرویدی به نام گوگل پیکسل سی (Google Pixel C) را خواهیم داشت که ارائه کننده نمایشگر ۱۰.۲ اینچی و سیستم عامل اندروید است.

مقایسه آیپد ۲۰۱۷ با گوگل پیکسل سی ؛ تقابل گوگل و اپل در دنیای تبلتها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از newatlas، ما با دو تبلت قد بلند طرف هستیم، هرچند گوگل پیکسل سی حدود 5 درصد عریضتر به نظر می‌رسد. با تمام این تفاسیر، تبلت آیپد علیرغم اینکه شرکت اپل به ساخت محصولاتی باریک معروف است، اما در این زمینه با ارائه ضخامت 7.5 میلی‌متری در برابر ضخامت 7 میلی‌متری گوگل پیکسل سی شکست خورده است. این تبلت حتی نسبت به نسل پیشین خود که آیپد ایر 2 (Apple iPad Air 2) هست نیز ضخیم‌تر به نظر می‌رسد.
    وزن

    در مقایسه آیپد 2017 با گوگل پیکسل سی ، تبلت گوگل با وزنی معادل 517 گرم سنگین‌تر از تبلت جدید اپل خواهد بود. البته گوگل پیکسل سی تنها در یک نسخه عرضه می‌شود اما آیپد در دو نسخه وای فای (با وزن 469 گرم) و LTE (با وزن 478 گرم) به فروش خواهد رسید. اگر شما هم عادت دارید تبلتتان را در یک دست بگیرید، بدون شک وزن بیشتر 9 درصدی گوگل پیکسل سی بر روی استفاده شما تاثیرگذار خواهد بود.
    ساخت

    جنس به کار رفته در بدنه‌ی هر دو این تبلت‌ها آلومینیوم مقاوم و با کیفیت است.
    رنگ‌ها

    آیپد در سه رنگ خاکستری، نقره‌ای و طلایی عرضه خواهد شد. در آن سمت گوگل پیکسل سی تنها در یک رنگ نقره‌ای به فروش می‌رسد.
    اندازه نمایشگر

    همانطور که بالاتر نیز گفته شد، پیکسل C از یک نمایشگر 10.2 اینچی برخوردار بوده که نسبت ابعاد 1:1.4 را ارائه می‌کند. این نمایشگر 8 درصد بیشتر از نمایشگر 9.7 اینچی با نسبت ابعاد 4:3 آیپد بدنه‌ی اصلی را در بر گرفته است.
    رزولوشن نمایشگر

    صفحه نمایش Pixel C ارائه کننده وضوح 25760×1800 پیکسل بوده در حالی که صفحه iPad 2017 از وضوح 2048×1536 پیکسل بهره می‌برد. نمایشگر پیکسل سی همراه با تراکم پیکسلی 308ppi شفاف‌تر از نمایشگر آیپد 2017 است. در دفاع از اپل باید گفت که وضوح نمایشگر تنها شاخص کیفیت یک صفحه نمایش نیست.
    بلندگوها

    هر دو این تبلت ها از دو اسپیکر استریو بهره می‌برند.
    اسکنر اثر انگشت

    آیپد جدید اپل حاوی یک سنسور اثر انگشت است که برای ورود سریع و راحت به تبلت در زیر کلید هوم تعبیه شده است. این درحالیست که پیکسل سی فاقد هرگونه گزینه‌ی امنیتی بیومتریک است.
    گزینه ارتباطی موبایلی

    یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توان آن را در مقایسه آیپد 2017 با گوگل پیکسل سی دخیل دانست، عرضه تبلت کوپرتینویی در دو نسخه تنها وای فای و وای فای + LTE است. این درحالیست که تبلت گوگل فاقد گزینه‌ی ارتباطی موبایلی است و تنها در یک نسخه حاوی وای فای عرضه می‌شود.
    پشتیبانی از کیبورد

    آیپد جدید و مقرون به صرفه اپل برخلاف برادر قدرتمندتر خود یعنی آیپد پرو (Apple iPad Pro) فاقد کانکتورهای هوشمند برای اتصال کیبورد است، اگرچه شما می‌توانید به لطف بلوتوث از کیبوردهای بی سیم بر روی آن استفاده کنید.
    در سمتی دیگر گوگل دو گزینه مختلف کیبورد را برای Pixel C ارائه کرده است که می‌توانید آن‌ها را با قیمت 149 دلار از خرده فروشی‌‌ها خریداری کنید. اما مزیت استفاده از کیبورد داک گوگل چیست؟ این کیبورد قدرت لازم را از تبلت می‌گیرد و نیازی به شارژ جداگانه ندارد.
    پشتیبانی از استایلوس

    هیچ یک از دو تبلت در این مقایسه از قلم های هوشمند پشتیبانی نمی‌کنند.
    درگاه شارژ / دیتا

    آیپد از کانکتور معروف لایتنینگ شرکت اپل بهره می‌برد، این درحالیست که پیکسل C از درگاه یونیورسال USB نوع C برخوردار است.
    تراشه

    ما مطمئن نیستیم سرعت کلاک چیپ A9 به کار رفته در آیپد چدید اپل دقیقا چقدر است، بنابراین باید در انتظار بنچمارکها باشیم. با این حال، هر دو چیپست به کار رفته در این تبلت ها به نظر می‌رسد دارای قدرتی نزدیک به یکدیگر باشند.
    رم

    ظاهرا تبلت پیکسل از ظرفیت رم بیشتری نسبت به آیپد برخوردار است، اما باید در نظر داشته باشید که هر سیستم عامل استفاده‌ی متفاوتی را از رم دارند.
    اپل رسما ظرفیت رم به کار رفته در آیپد 2017 خود را اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود این تبلت نیز از یک رم 2 گیگابایتی برخوردار باشد. باید منتظر ماند تا کارشناسان نگاه نزدیکی را به سخت افزار این تبلت داشته باشند تا بتوان دقیق‌تر در مورد آن سخن گفت.
    حافظه داخلی

    آیپد جدید در دو مدل 32 و 128 گیگابایتی به فروش خواهد رسید، این درحالیست که گوگل پیکسل در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی روانه بازار شده است. هرچند این روزها نسخه 32 گیگابایتی تبلت گوگل سخت‌تر در بازار یافت می‌شود.
    میکرو اس دی

    هیچ یک از دو تبلت موجود در این مقایسه از کارت حافظه میکرو اس دی پشتیبانی نمی‌کنند.
    مگاپیکسل دوربین

    معمولا عکاسی یک نقطه قوت برای فروش تبلت ها نیست، اما بدون در نظر گرفتن این موضوع هر دو تبلت از یک دوربین اصلی و یک دوربین سلفی بهره می‌برند. دوربین سلفی تبلت پیکسل از تعداد پیکسل های بیشتری برخوردار است که می‌تواند کیفیت بهتری را نیز ارائه کند.
    باتری

    اندازه باتری و عمر آن یکی دیگر از موارد مهمی هستند که می‌تواند یک تبلت را از دیگری برتر سازد. هر دو تبلت پیکسل سی و آیپد ارائه کننده عمر باتری بیش از 10 ساعت هستند، اگرچه آن بستگی به نوع استفاده کاربران دارد.
    نرم افزار

    این طبیعیست که آیپد جدید اپل از تازه‌ترین نسخه سیستم عامل موبایلی این شرکت یعنی آی او اس 10 برخوردار باشد. در آن سمت گوگل پیکسل همراه با اندروید مارشمالو عرضه شد، اما خیلی زود آپدیت اندروید 7 نوقا را دریافت کرد. همچنین مورد انتظار ما است که تبلت گوگل آپدیت بعدی اندروید را نیز خیلی زود دریافت کند.
    مالتی تسکینگ

    هر دو سیستم عامل به کاربران خود قابلیت اجرای دو اپلیکیشن در کنار یک دیگر را به کاربران خود ارائه می‌کنند.
    عرضه

    آیپد 9.7 اینچی جدید اپل از ماه گذشته میلادی به صورت محدودی به فروش می‌رسد. این درحالیست که گوگل تبلت خودش را حدود یک سال و نیم پیش عرضه کرد.
    آغاز قیمت

    تبلت رده ابتدایی آیپد اپل دارای قیمتی حدودا نصف قیمت تبلت پیکسل سی گوگل است. هرچند نسخه 32 گیگابایتی Pixel C با قیمت 499 دلار به فروش می‌رسد، اما آن مدتیست که کمتر در بازار یافت می‌شود، بنابراین ناچارید نسخه 64 گیگابایتی آن با قیمت 599 دلار را خریداری کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر