ادامه روند رشد تبلت‌های جداشدنی

عصر کالا- تبلت‌های جداشدنی در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و به این ترتیب بازار خوبی هم در سراسر جهان دارند.

ادامه روند رشد تبلت‌های جداشدنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، جدیدترین بررسی‌های انجام‌شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه نشان می‌دهد که بازار جهانی تبلت‌های جداشدنی در فصل چهارم سال 2017 با رشد 3/ 10 درصدی نسبت به فصل تعطیلات سال 2016 به صادرات 5/ 6 میلیون دستگاهی رسیده است.  هر چند روند رشد بازار جهانی تبلت‌های جداشدنی کندتر شده است، اما بازار این محصولات در کل سال 2017 رشد سالانه 6/ 1 درصدی را نسبت به سال پیش از آن تجربه کرده است. این در حالی است که بازار تبلت‌های جداشدنی در سال 2016 رشد سالانه 24 درصدی را به ثبت رسانده بود. هر چند بعضی دلایل این روند کاهشی مربوط به تاخیر در معرفی دستگاه‌های رده‌بالایی مانند سرفیس است که به باقی ماندن مدل‌های قدیمی‌تر در قفسه‌های فروشگاه‌ها منجر می‌شود.

    جیتش عبرانی یکی از کارشناسان IDC در این مورد می‌گوید: «تا حالا اغلب مسیر رشد بازار تبلت‌های جداشدنی با حضور پررنگ شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و اپل، معنا پیدا کرده است. اگرچه ادامه روند موفقیت بازار این محصول به پیوستن دیگر شرکت‌های تولیدکننده کامپیوترهای شخصی به این بازار وابستگی زیادی دارد و البته پذیرش بیشتر این محصولات در میان کاربران تمام کشورهای جهان.» «لورن گونوئور» یکی دیگر از تحلیلگران IDC اما معتقد است که بعد از نگرانی‌های مربوط به کاهش فروش در فصل چهارم 2016 و فصل اول 2017، بازار تبلت‌های جداشدنی فصل دیگری از رشد را به ثبت رساند. با اولین موج ویندوز روی محصولات مبتنی بر ARM، انتظار می‌رود صادرات این محصولات از فصل دوم سال 2018 آغاز شود.  با این حال پیش‌بینی می‌شود که تبلت‌های جداشدنی همچنان پتانسیل رشد را دارند. خارج از بازار تبلت‌های جداشدنی، تبلت‌های ساده قدیمی هم صادرات قابل توجهی داشته و صادرات 1/ 43 میلیون دستگاهی در فصل چهارم سال 2017 و صادرات 7/ 141 میلیون دستگاهی برای کل این سال را به ثبت رسانده‌اند.  این دستگاه‌ها اگرچه نوآوری‌های چندانی را ارائه نمی‌کنند، اما برای کاربردهای چند رسانه‌ای و مرسوم روزمره همچنان مناسب هستند. با این همه اما تقاضا و تمایل کاربران به خرید این محصولات کاهش معناداری در سال‌های اخیر پیدا کرده است تا جایی که میزان صادرات جهانی این تبلت‌ها در سال 2017 کاهش سالانه 6/ 7 درصدی را نسبت به سال گذشته خود تجربه کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر