طراحی یک کیبورد گِرد برای ساعت‌های هوشمند+عکس

عصر کالا- تیمی از کارشناسان دانشگاه "استونی بروک" یک صفحه کلید چرخشی همانند شماره‌گیر گوشی‌های قدیمی برای ساعت‌های هوشمند ایجاد کرده‌اند که به کاربران امکان می‌دهد تا حروف را از یک حلقه که دور صفحه ساعت هوشمند قرار دارد انتخاب کرده و تایپ کنند.

طراحی یک کیبورد گِرد برای ساعت‌های هوشمند+عکس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گیزمگ، ساعت‌های هوشمند به دلیل صفحه کوچکی که دارند شاید آنچنان که تصور می‌شد نتوانستند آنطور که باید انتظار کاربران و تولید کنندگان را برآورده کنند.

    در ساعت‌های هوشمند معمولی کاربران برای تایپ کردن متن باید بر روی یک صفحه کلید کیوورتی(QWERTY) بر روی صفحه نمایش که فضای زیادی را هم اشغال می‌کند تکیه کنند.

    کیوورتی(QWERTY) رایج‌ترین نوع چیدمان صفحه ‌کلیدهای امروزی است.

    اما سیستمی که توسط کارشناسان دانشگاه استونی بروک توسعه یافته و "Compass" نام دارد، از یک قاب چرخشی استفاده می‌کند که برخی از انواع ساعت‌ها برای جستجوی منوها از آن بهره می‌برند.

    در  Compass یک حلقه از حروف به اطراف لبه صفحه نمایش ساعت اضافه شده و کاربران با چرخاندن قاب و به حرکت در آوردن نشانگر آنها را انتخاب می‌کنند.

    در این فناوری جدید نیز همانند گوشی‌های هوشمند از قابلیت پیش‌بینی کلمات استفاده شده به طوریکه با وارد کردن هر حرف، برای تسریع روند کار به کاربر کلمه‌ای پیشنهاد خواهد شد.

    این سیستم نه تنها برای تسهیل تایپ کردن روی صفحه نمایش توسعه یافته، بلکه به گفته تیم سازنده آن، به استفاده بهتر از شکل صفحه نمایش نیز کمک می‌کند.

    صفحه کلید مستطیلی برای هیچ چیز دیگری جای ندارد، اما در مورد این سیستم جدید، بقیه محتویات صفحه را می‌توان در داخل حلقه‌ای که دور صفحه نمایش قرار دارد جای داد. از آنجایی که این صفحه نمایش لمسی نیست، مزیت دیگر آن این است که هنگام پوشیدن دستکش نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

    درست است که استفاده از این فناوری جدید و عادت کردن به آن ممکن است در ابتدا برای کاربران دشوار باشد، اما محققان با آزمایش آن در چند جلسه توسط کاربران دریافتند که پس از 90 دقیقه تمرین، افراد توانستند سرعت تایپ خود را از 10 کلمه در دقیقه به 12.5 افزایش دهند. درست است که این فناوری سرعت صفحه کلید معمولی یا صفحه نمایش گوشی هوشمند را ندارد، اما به نظر می رسد بهتر و دقیق‌تر از سایر ساعت‌های هوشمند است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر