محصولات پوشیدنی جدید؛ تضمین رشد بازار

عصر کالا- ابزارهای پوشیدنی دیجیتال در سال‌های اخیر جایگاه خودشان را در میان کاربران مختلف در سراسر جهان پیدا کرده‌اند و بازار رو به رشدی را شکل داده‌اند.

محصولات پوشیدنی جدید؛ تضمین رشد بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، کارشناسان بازار انتظار دارند انواع محصولات مچ بند شامل ساعت‌ها و دستبندها همچنان بیشترین محبوبیت و فروش این بازار را در سال‌های آینده هم به خودشان اختصاص بدهند. این در حالی است که محصولات پوشیدنی کمتر شناخته شده مانند لباس‌ها و گوشواره‌ها (محصولاتی که روی گوش قرار می‌گیرند) رشد چشمگیری را در سال‌های آینده در این بازار تجربه خواهند کرد. جدیدترین بررسی‌های انجام شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC در این مورد نشان می‌دهد که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی 7/ 121 میلیون دستگاه پوشیدنی به سراسر جهان صادر شوند که این میزان رشد سالانه 6/ 16 درصدی را نسبت به صادرات 4/ 104 میلیون دستگاهی این محصولات در سال 2016، رقم خواهد زد. پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی محصولات پوشیدنی همچنان در این فضای رشد باقی مانده و صادرات آن به 5/ 229 میلیون دستگاه در سال 2021 برسد. این روند در نهایت به دنبال متوسط نرخ رشد سالانه 2/ 17 درصدی در این بازار شکل خواهد گرفت.

     

    «رامون لیامث» یکی از تحلیلگران ارشد موسسه IDC در این مورد می‌گوید: «ما انتظار داریم بیشترین نوآوری و پیشرفت در بازار ابزارهای پوشیدنی در بخش محصولات مچ‌بندی اتفاق بیفتد. انواع مچ بندها، ابزار مناسبی برای کاربران برای بررسی، جمع‌آوری و تعامل با اطلاعات و اپلیکیشن‌ها هستند؛ جایی که آنها می‌توانند کارهایی مانند پاسخ به تماس ها، دیدن اعلانات و ارتباط با افراد و دستگاه‌های دیگر را مدیریت کنند. طراحی متفاوت، کاربری‌ها و قابلیت‌های جدید این محصولات هم باعث شده است این دسته از محصولات که شامل ساعت‌ها و دستبندها می‌شوند، طرفداران بیشتری در میان کاربران سراسر دنیا داشته باشند.» علاوه بر محصولات پوشیدنی روی مچ، کارشناسان IDC انتظار دارند لباس‌ها و گوشواره‌ها با اینکه هنوز صادرات و سهم بازار چندانی ندارند، با سرعت قابل توجهی رشد ‌کنند و توسعه ‌یابند. ابزارهای پوشیدنی که روی گوش قرار می‌گیرند و مبتنی بر دستیارهای هوشمند شخصی هستند یا لباس‌ها که نشانه‌های سلامتی شما را پیگیری می‌کنند و آنها را برای پزشکتان می‌فرستند، می‌توانند راهکارهای بسیار قدرتمندی باشند که در آینده‌ای نه چندان دور ضرورت شان بیشتر احساس خواهد شد. «جیتش عبرانی» یکی از کارشناسان IDC در این مورد معتقد است که: «عوامل دیگری که باعث رشد بازار ابزارهای پوشیدنی می‌شوند شامل امکان برقراری ارتباط و همچنین بهبود عملکرد حسگرها و الگوریتم‌های آنها خواهند بود. این تکنولوژی‌ها نه تنها راحتی بیشتری را به همراه می‌آورند، بلکه این امکان را برای شرکت‌ها فراهم می‌آورند که ابزارها و محصولات پوشیدنی را از طریق کانال‌های جدید و به شکلی بااهمیت تر برای مشتریان و خریداران جدید عرضه کنند.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر