تبلت یا گوشی؟

عصر کالا- بسیاری از افراد در حال حاضر از بین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، یک دستگاه را انتخاب کرده و از آن استفاده می‌کنند، اما کسانی هم هستند که تازه می‌خواهند وارد دنیای فناوری شوند و یا کسانی که هنوز هم نمی‌دانند به هر دوی این دستگاه‌ها نیاز دارند و یا یکی از آنها برایشان کافی است.

تبلت یا گوشی؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، شما می‌توانید با در دست گرفتن هر دو دستگاه گوشی‌های هوشمند و تبلت، همه کارها را آسان کنید و به بسیاری از نیازهای مورد نظر خود پاسخ دهید، اما با توجه به اینکه این دستگاه‌ها برای همه افراد ارزان نیستند، بسیاری از ما باید به داشتن یکی از آنها اکتفا کنیم.

    در گزارش وب‌سایت تک‌ریدر، راهنمایی‌هایی به کاربران برای انتخاب میان گوشی و تبلت داده شده است تا اگر در حال حاضر قصد گرفتن اولین دستگاه تلفن همراه خود را دارند و یا زمانی برای ارتقای دستگاهشان است و مطمئن نیستند از بین گوشی و تبلت، کدام را انتخاب کنند بتوانند از آن استفاده کنند.

    مسائل متعددی وجود دارد که باید برای انتخاب بین یک تلفن و یا تبلت در نظر گرفته شود، اما سوال‌های کلیدی که شما باید از خودتان بپرسید این‌ها هستند: این دستگاه برای چه کسی خریداری می‌شود؟ برای چه کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ چه هزینه‌ای برای خریدن آن در نظر گرفته شده و اینکه برای هدفی که برای دستگاه مد نظر قرار گرفته، چه اندازه‌ای از صفحه نمایش مناسب است؟

    مشخصا بزرگترین تفاوت بین گوشی‌ها و تبلت‌ها، اندازه صفحه نمایش است، البته این تمایز با ورود غافل‌گیرانه گوشی‌های هوشمند به حریم بازار تبلت‌های 7 اینچی در حال محو شدن است.

    اگر برنامه‌ شما برای دستگاه جدیدتان حول تماشای فیلم‌ها، کتاب خواندن و مجلات و یا مرور وب می‌گردد، خریدن تبلت به شما توصیه می‌شود. در حالی که شما می‌توانید تمام این فعالیت‌ها را در گوشی‌های هوشمند نیز انجام دهید، صفحه نمایش کوچکتر از لحاظ دیدگاه بصری به راحتی تبلت نیست، اگرچه گوشی‌ها به لطف طبیعت قابل حمل خود، برای پخش موسیقی بهتر هستند.

    برای کاربرانی که زمان بسیار بیشتری را در مسیر و بیرون از خانه و محل کار طی می‌کنند و کسانی که به قابلیت حمل نیز به همان اندازه کارآمدی اهمیت‌ می‌دهند، باید گفت که اگرچه تبلت‌ها بیشتر و بیشتر تبدیل به دستگاه‌هایی قابل‌حمل می‌شوند، اما هیچ چیز جایگزین سهولت توانایی قرار دادن دستگاه در جیب شما نخواهد بود.

    گوشی‌ها برای پیام‌رسانی دستگاه‌های بهتری هستند، بنابراین اگر شما قصد دارید که پیام‌های متنی زیادی را ارسال کنید، به طور مداوم ایمیل خود را چک کنید و یا ساعت‌های زیادی را در سرویس‌های پیام‌رسانی بگذرانید، بهتر است که به سراغ گوشی‌های هوشمند بروید. اگرچه تبلت‌ها قادر به مدیریت ایمیل و همچنین اجرای برخی سرویس‌های پیام‌رسانی هستند، اما تلفن همراه در این رقابت برنده است.

    همچنین اکثر کاربران عاشق گرفتن عکس هستند، بنابراین اگر شما می‌خواهید دستگاه جدیدتان، وسیله‌ای برای گرفتن عکس باشد، بار دیگر توصیه می‌شود به سمت گوشی‌های هوشمند بروید، زیرا علاوه بر اینکه گوشی‌های هوشمند معمولا دوربین‌های بهتری نسبت به تبلت‌ها دارند، به دلیل کوچک‌تر و سبک‌تر بودن، قابل حمل‌تر هستند و آسان‌تر می‌توان از آنها برای ثبت لحظات استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر