نگاهی به آخرین قیمت‌ها در بازار تبلت

عصر کالا- تبلت‌ها که از لوازم بازار دیجتال هستند بین ۶۰۰ تا بیش از دو میلیون تومان قیمت دارند و بعد از نوسانات در بازار ارز، هشت تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

نگاهی به آخرین قیمت‌ها در بازار تبلت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, تبلت‌ها که نقش یک کامپیوتر مطلوب را در اندازه کوچک ایفا می‌کنند، امکانات تلفن‌های همراه امروزی یا همان اسمارت فون‌ها را دارند و پیشرفت زیادی داشته‌اند که با استقبال خوبی هم از طرف مشتریان هماره شده‌اند ولی سازندگان به این فکر افتادند تا از این استقبال به نحوی دیگر استفاده کنند. آنها تبلت ها را همانند تلفن های هوشمند، عرضه کردند با این قصد که شباهت بیشتری به کامپیوترها داشته باشند. وجود چنین وسیله‌ای در بازار، به سرعت نظر کاربران به خود جلب کرد تا اینکه امروزه همگان وجود آنرا به رسمیت شناخته اند. 

    تبلت‌ها در انواع مختلفی در بازار عرضه شده‌اند. یکی از بارزترین تفاوت‌های تبلت‌ها در اندازه صفحه نمایش آنهاست و بطور کلی تبلت ها در سه دسته اصلی قرار دارند.

    7  تا 8 اینچ

    این نوع تبلت، تبلت‌های کوچک به شمار می‌روند. کیفیت و قدرت این نوع تبلت ها، در مقایسه با انواع بزرگتر، معمولا ضعیف تر است ولی این ضعف، یک قاعده کلی نیست، چراکه امروزه تبلت هایی در بازار وجود دارند که از برخی مدلهای بزرگ نیز پرقدرت تر و با کیفیت تر هستند. 

    8 تا 10 اینچ

    این تبلت ها در طبقه متوسط و نیمه بزرگ قرار می گیرند. کیفیت و وضوح صفحه نمایش در این مدل تبلت بیشتر است. به دلیل اندازه بزرگتر، سخت افزار نسبتاً قوی تری هم در این تبلت ها استفاده شده است تا قدرت و کیفیت را توأم با یکدیگر ارائه دهد.

    10 اینچ و بزرگتر

    این تبلت ها بزرگترین تبلت های جهان به شمار می روند. به دلیل خاص بودن در اندازه و کیفیت، تعداد زیادی را نمی توان در بازار دید زیرا طرفداران زیادی ندارد. اصلی ترین مشکل این تبلت ها، اندازه بسیار بزرگ و وزن بالای آنهاست.

    به طور کلی تبلیت‌ها بر اساس امکاناتشات رنج قیمتی متفاوتی دارند، اما نکته قابل توجه این است که همانند بیشتر لوازم دیجیتال در یکی - دو ماه اخیر پس از نوسانات بازار ارز قیمت تبلت‌ها هم تحت تاثیر قرار گرفته و بر اساس مشاهدات با افزایش حدود هشت تا 10 درصدی روبرو شده اند.

    نگاهی به قیمت بعضی از برندها و مدل‌های تبلت

     

    انواع تبلتقیمت

    Asus Fonepad 7

    850 هزار تومان
    Asus Google Nexus 7 یک میلیون و 450 هزار تومان
    Asus VivoTab Smart  دو میلیون تومان
    Huawei MediaPad یک میلیون و 100 هزار تومان
    گلکسی نوت 10.1 یک میلیون و 500 هزار تومان
    اکسپریا Z2 یک میلیون و 900 هزار تومان
    اکسپریا Z3 یک میلیون و 800 هزار تومان
    Lenovo IdeaTab A1000 450 هزار تومان

    Lenovo IdeaTab A3000

    750 هزار تومان

    Lenovo IdeaTab S6000

    900 هزار تومان
    LG G Pad 8.3 یک میلیون تومان

    Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition

    دو میلیون و 100 هزار تومان

    Samsung Galaxy Note 10.1 N8000

    یک میلیون و 600 هزار تومان

    Samsung Galaxy Tab 3 8.0

    یک میلیون و 150 هزا رتومان

    Sony Xperia Tablet Z LTE

    یک میلیون و 950 هزار تومان

    Sony Xperia Tablet Z Wi-Fi

    یک میلیون و 750 هزار تومان

    Sony Xperia Z2 tablet

    دو میلیون و 300 هزار تومان
    نکسوس گوگل 7 700 هزار تومان
    مینی آی‌پد 3 یک میلیون و 750 هزار تومان

    Apple iPad Air

    دو میلیون و 800 هزار تومان

    Apple iPad mini 2

    دو میلیون و 950 هزار تومان 

    هنگام خرید تبلت به چه نکاتی توجه کنیم؟

    اصلی ترین موردی که باید در هنگام خرید و یا حتی پیش از خرید به آن توجه شود، پردازنده دستگاه است. این قطعه وظیفه اصلی پردازش اطلاعات و آماده سازی آن را بر عهده دارد. پس لازم است اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، مطلب مرتبط با انواع پردازنده ها را بخوانید تا موقع خرید، تصمیم گیری بهتری داشته باشید. ولی در این بین نکته ای وجود دارد. درست است که پردازنده قلب اصلی و تپینده دستگاه شماست ولی همه چیز هم نیست.

    ویژگی دیگری که باید آن‌ را مد نظر داشته باشید، رم تبلت است. هرچه رم شما بالاتر باشد، سرعت کار و سرعت پاسخگویی تبلت شما بالاتر بوده و می توانید راحت‌تر و با اطمینان خاطر بیشتری با تبلت خود کار کنید.

    نکته بعدی صفحه نمایش است. کاربران تبلت ها، چیزی بیشتر از یک صفحه نمایش بزرگ نمی بینند و با چیز دیگری بجز یک صفحه نمایش کار ندارند. پس اینطور می توان گفت که صفحه نمایش تبلت ها باید وضوح و کیفیت بسیار بالایی داشته باشد.

    مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد، wifi یا بطور کلی شبکه های ارتباط اینترنتی است. همانطور که می دانید اصلی ترین کاربرد تبلت در اینترنت است پس چه خوب است از نسخه wifi قوی تری پشتیبانی کند یا اگر تبلتی که شما می خواهید، سیم کارت می خورد از شبکه های رایویی نسل جدیدتری پشتیبانی کند.

    مورد بعدی که مهمترین نقش را در هنگام کار و استفاده از تبلت بازی می کند سیستم عامل است. تنها رابط کاری کاربر با سخت افزار و بهره مندی از سخت افزار تبلت خود، همین سیستم عامل است.  امروزه سازندگان ترجیح می دهند تا در تبلت های خود از سیستم عامل های معروف و پرطرفداری همچون اندروید، و IOS و ویندوز استفاده کنند.

    تبلت ها بسیار حساس و ظریف هستند برای همین سازندگان هنوز نتوانسته اند حافظه زیادی را در آنها به کار ببرند. برخی مدل‌های تبلت به کارت خوان مجهز شده اند، یعنی می توان برای افزایش حافظه آنها، از کارت حافظه یا همان مموری کارت استفاده کرد ولی برخی دیگر این امکان را ندارند. پس هنگام خرید سعی کنید متناسب با نیاز خود انتخاب کنید زیرا تبلت ها با حافظه های بیشتر، قیمت بالاتری دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر