آیفون ۱۰؛ تشخیص چهره یک یا چند نفر؟

عصر کالا- فناوری تشخیص چهره آیفون ۱۰ تنها قادر است چهره و هویت یک کاربر را تشخیص دهد و چند کاربر نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

آیفون ۱۰؛ تشخیص چهره یک یا چند نفر؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، زمانی که شرکت اپل از آیفون ایکس یا آیفون 10 رونمایی کرد، یکی از فناوری‌های جدید و منحصر بفرد آن را تشخیص چهره هوشمند یا فیس آیدی معرفی کرد تا کاربران بتوانند با استفاده از آن، رمز یا قفل گوشی خود را باز کنند. اپل در آیفون 10، سیستم تاچ آیدی یا همان دکمه لمسی برای باز کردن قفل گوشی را حذف و بجای آن فناوری جدید فیس آیدی را جایگزین کرده است.

    اما بسیاری از کاربران در فضای مجازی از عدم توانایی این فناوری به تشخیص چندین چهره بجای تنها یک چهره، سخن گفته اند. پس از آنکه این سخنان به گوش شرکت اپل رسید، کریگ فدریکی – نائب رئیس ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل – در نامه ای اعلام کرده است که امکان تشخیص چندین چهره توسط این فناوری در حال حاضر وجود ندارد و کاربران نیز در آینده ای نزدیک نباید منتظر ارتقاء یا اضافه شدن این امکان به گوشی آیفون 10 خود باشند.

    وی این نامه را در پاسخ به درخواست بسیاری از کاربران اپل نوشته و منتشر کرده است. البته وی اظهار کرده است که ممکن است این ویژگی در آینده به آیفون 10 اضافه شود اما هم اکنون اپل هیچ برنامه ای برای افزودن آن به گوشی پرچمدار خود ندارد.

    کاربران در گوشی های قبلی اپل قادر بودند با سیستم تاچ آیدی یا فناوری تشخیص هویت با استفاده از اثر انگشت، چندین اثر انگشت را در آن ثبت کنند و به عبارتی دیگر، چند کاربران در صورت لزوم، بتوانند به  گوشی دسترسی یابند و از آن استفاده کنند. اما سیستم فیس آیدی یا تشخیص چهره تنها با چهره یک نفر آن‌لاک شده و قفل آن باز می شود.

    فناوری تشخیص چهره گوشی پرچمدار و جدید آیفون 10 مورد انتقاد و بحث و گفت‌وگوهای فراوانی قرار گرفته است و تعدادی از موسسات تحقیقاتی یا کاربران، اقدام به سنجیدن احتمال و ضریب خطای این فناوری کرده اند. به طوری که چند روز پیش، یک موسسه تحقیقاتی در ویتنام توانست با استفاده از یک ماسک، این فناوری فیس آیدی را فریب دهد و گوشی پرچمدار اپل را به چالشی عمیق بکشاند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر