آمار جدید واردات موبایل اعلام شد

عصر کالا- تا پایان تیرماه سال‌جاری بیش از یک میلیون و ۳۵۷ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به کشورمان وارد شده است.

آمار جدید واردات موبایل اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی در چهار ماهه نخست سال جاری، یک میلیون و 357 هزار و 936 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 228 میلیون دلار به کشورمان وارد شده است؛ به طوری که این کالا 1.5 درصد از سهم ارزشی کل واردات را به خود اختصاص داده است.

    این گزارش حاکی از آن است که میزان واردات گوشی تلفن همراه به کشورمان طی چهار ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 146.58 درصد افزایش یافته است.

    گفتنی است طی چهار ماهه نخست سال گذشته 690 هزار و 764 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 92 میلیون و 520 هزار دلار وارد کشور شده بود که 0.58 درصد از سهم ارزشی کل واردات به کشورمان را شامل می‌شد.

    در طرح رجیستری مسئولیت اظهار و اخذ حقوق ورودی و عوارض گمرکی گوشی‌های مسافری بر عهده گمرک است و گمرک موظف به ارسال این اطلاعات به سامانه همتاست که این کار وفق مصوبات از سوی گمرک انجام می شود، اما پس از ارسال این اطلاعات، راستی‌آزمایی اطلاعات مسافران قبل از فعال‌سازی گوشی‌های مسافری بر عهده سامانه همتاست.

    بر اساس این گزارش، حقوق و عوارض گمرکی تمامی گوشی‌های تلفن همراه مسافری که به سامانه مسافری گمرک اظهار شده‌اند، دریافت شده است، اما راستی‌آزمایی اطلاعات مسافران بر اساس اطلاعات پرواز و پاسپورت مسافران در تعهدات سامانه همتا بوده و باید پس از ارسال اطلاعات گوشی‌های مسافری از سامانه گمرک به همتا تطبیق و راستی‌آزمایی اطلاعات قبل از فعال‌سازی گوشی‌ها انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر