در مقابله با ویروس کرونا

چگونه گوشی خود را ضدعفونی کنیم؟

عصر کالا- تمیز و ضدعفونی کردن گوشی‌های موبایل بدون شک یکی از مهمترین کارهایی است که افراد این روزها باید به منظور مقابله با انتشار ویروس خطرناک کرونا انجام دهند.

چگونه گوشی خود را ضدعفونی کنیم؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، بسیاری از کارشناسان و پزشکان در توصیه های بهداشتی خود، همواره از شستشو و ضدعفونی کردن دستها و صورت افراد و همچنین سطوح مختلف در خانه و محل کار سخن می گویند اما شاید کمتر راجع به تمیز کردن گوشی های موبایل که تقریبا همیشه در دستان ما قرار دارند، سخن گفته شده است.

    بر اساس گزارش جدیدی که در independent آمده است، کارشناسان بهداشتی و پزشکان از تمامی کاربران گوشی های موبایل درخواست کرده اند که بعد از هربار تماس با اجسام و اشیای مختلف پیرامون محل زندگی و کار، باید گوشی خود را به دقت ضدعفونی کنند تا احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق آن به صفر  برسد.

    لزوم و ضرورت ضدعفونی کردن گوشی های موبایل از آن جهت است که طبق تازه ترین تحقیقات صورت گرفته، هر فرد به طور متوسط حداقل روزی 76 بار به گوشی خود دست می زند و اعلان های آن را چک می کند.

    برای تمیز و ضدعفونی کردن گوشی های موبایل به ترتیب مراحل زیر را انجام داده و نکات ذکر شده را رعایت کنید:

    1. در ابتدا قاب و کیس گوشی را جدا کرده و گوشی را با تمامی منافذ و درزهایش تمیز کنید. سپس به سراغ شستشو و تمیز کردن قاب گوشی بروید.

    2. بهتر است برای تمیز کردن گوشی از یک دستمال شسته شده ، پاک و نرم ( جنس میکرو فایبر ) استفاده کنید.

    3. یک محلول آب و صابون تهیه کنید و پس از آغشته کردن دستمال به آن، بر روی تمامی سطوح پشت و روی گوشی بمالید.

    4. لنز دوربین و منافذ ورودی و خروجی گوشی همچون محل شارژ و هندزفری را فراموش نکنید.

    5. اگر می خواهید از الکل برای ضد عفونی کردن گوشی خود استفاده کنید، به یاد داشته باشید که از الکل‌های بالای 50 درصد به هیچ عنوان استفاده نکنید چراکه به کیفیت صفحه نمایش لمسی آنها آسیب جدی وارد خواهد کرد و ممکن است حسگر اثر انگشت آن را از بین برده و موجب اختلال آن شود.

    6. بلافاصله بعد از تمیز و ضدعفونی کردن گوشی با الکل یا محلول آب و صابون، رطوبت آن را با یک دستمال نرم و خشک بگیرید.

    برخی دیگر از گوشی های هوشمند همچون آیفون 11، گلکسی اس10 و سری نوت 10 سامسونگ و پیکسل 4 گوگل از قابلیت ضد آب برخوردارند. کاربران می توانند در خصوص تمیز کردن این گوشی ها با خیال راحت تری به این کار بپردازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر