یک مقام مسئول در گمرک اعلام کرد:

۱۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در حال ترخیص است

عصر کالا- مدیرکل واردات و امور مناطق آزاد گمرک کشور گفت: بیشتر موبایل های وارداتی از گمرک ترخیص شده است.

۱۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در حال ترخیص است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا»  به نقل از صدا و سیما، علی معقولی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: اکنون حدود 100 هزار گوشی تلفن همراه در گمرک باقی مانده که آن نیز در حال ترخیص است.

    وی گفت: بیشتر گوشی تلفن های همراه وارداتی به دلیل قیمت گذاری در انبارها مانده اند.

    معقولی افزود: گفته می شود 200 کانتینر تجهیزات رایانه ای به دلیل ارزش گذاری در گمرک مانده اما چند برابر این میزان در این مدت از گمرک خارج شده است.

    وی گفت: از 22 فروردین امسال دولت مصوب کرد ثبت سفارش فقط از طریق بانکی انجام شود و همه کالاهای وارداتی پیش از این تاریخ، اجازه ترخیص داشتند.

    معقولی درباره ارزش گذاری کالاهای وارداتی در گمرک افزود: پیش از اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی، وارد کنندگان خواهان ارزش گذاری کمتر کالا در گمرک بودند اما پس از آن با درخواست های مکرر افزایش قیمت گذاری کالاها روبرو شدیم.

    وی گفت: در گمرک ارزش گذاری واقعی انجام می شود و کالایی به دلیل ارزش گذاری در گمرک متوقف نشده است.

    معقولی اضافه کرد: روزانه بیش از 4 هزار اظهار در گمرک داریم و فقط 2 درصد توقیف کالا در گمرک بیش از معمول است.

    وی افزود: 90 درصد کالاهایی که وارد گمرک می شوند کمتر از سه روز ترخیص می شوند.

    معقولی با بیان اینکه ممکن است برخی کالاها برای قیمت گذاری به دقت بیشتری نیاز داشته باشند گفت: نباید توقیف کالاها در گمرک به دلایل دیگر را به مسائل گمرکی ربط دهیم زیرا گمرک تابع بخشنامه های دیگر دستگاه هاست.

    وی اضافه کرد: اگر کالاهایی که با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد شده اند و در گمرک باقی مانده اند، کد رهگیری و کارهای دیگر را انجام داده باشند گمرک پاسخگو است اما دلایل دیگر توقیف را باید از دستگاه های دیگر پیگیری کرد.

    معقولی گفت: بیشتر کالاهایی که با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد شده و در گمرک توقیف اند به دلیل نگرفتن کد رهگیری و مسئله ای بین وارد کننده و بانک ها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر