توصیه مهم درباره رجیستر کردن گوشی های چند سیم کارت

عصر کالا- برای رجیستر کردن گوشی های چند سیم کارت باید سیم کارت در هر شکاف (اسلات) گوشی قرار گیرد و برای اطمینان، آنتن‌دهی گوشی مشاهده شود در صورت فعال سازی ناصحیح تلفن همراه نمی‌تواند به‌صورت دائم از شبکه سرویس بگیرد.

توصیه مهم درباره رجیستر کردن گوشی های چند سیم کارت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، طرح اجرای رجیستری گوشی موبایل از 28 مهرماه سال جاری در سراسر کشور آغاز شده است.

    فعلا 4 برند اپل، موتورولا، گوگل پیکسل و بلک بری مشمول طرح شده اند و گوشی های این برند که به تازگی به شبکه اپراتوری متصل می شوند نیاز به رجیستر شدن دارند.

    در بحث رجیستری یکی از سوالات مطرح وضعیت گوشی های چند سیم کارت بوده است. معمولا هر گوشی دارای یک شماره سریال یکتا است و گوشی های چند سیم کارت به ازای هر سیم کارت یک شماره سریال دارند که در نتیجه گوشی های چند سیم کارت دارای چند شماره سریال هستند که روی جعبه و روی بدنه گوشی درج می شوند.

    در طرح رجیستری گوشی موبایل، یکی از فاکتورهای مورد استفاده برای شناسایی گوشی ها شماره سریال آنها است، بنابراین شماره سریال در فعال کردن گوشی ها در طرح رجیستری دارای اهمیت هستند.

    پیش از این تصور می شد برای رجیستر کردن گوشی ها، تنها با فعال کردن یکی از شماره سریال ها گوشی فعال می شود و کار تمام شده است.  

    همچنان که اعلام شده بود: «برای فعالسازی تلفن‌های همراه دو (چند) سیمکارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی، یکی از شناسه‌های تلفن همراه را فعال نمود. درصورتیکه تلفن همراه قانونی باشد و اطلاعات آن در سامانه ثبت باشد، به‌صورت اتوماتیک شناسه‌(های) بعدی نیز فعال می‌گردد.»

    با این توضیحات بسیاری تصور می کردند که به فعال کردن تنها یک شماره سریال می توان اکتفا کرد.

    کد فعالسازی یک کد 6 رقمی یکبارمصرف است که مشتری باید هنگام خرید از فروشنده دریافت کند. این کد با عبارت کد فعالسازی به صورت اسکرچ‌ شده روی کارت گارانتی درج شده است. این کد نباید با صفر آغاز شود و به ازای هر گوشی تولید می‌شود و برای فعال ‌شدن تجهیز در شبکه اپراتوری به‌کار می‌رود.

    پس از این بنابر آخرین اعلام کمیته اجرایی رجیستری گوشی موبایل، فعال کردن همه شماره سریال ها ضروری اعلام شده است.

    بنابر این اعلام به خریداران توصیه شده «در صورتیکه تلفن همراه دارای دو یا چند سیمکارت می‌باشد، بایستی با قرار دادن سیمکارت درون همه شکاف‌ها (Slot)، نسبت به فعالسازی تلفن همراه خود اقدام نمایید. جهت انجام این فرآیند، محدودیتی در استفاده از یک یا چند سیمکارت وجود ندارد. لذا می‌توان با قرار دادن یک سیمکارت در تمام شکاف‌ها، گوشی تلفن همراه خود را فعال کرد. جهت اطمینان از فعال شدن تلفن همراه، پس از قرار دادن سیمکارت در هر شکاف آنتن‌دهی دستگاه را رویت نمایید.»

    بنابراین این روش، توصیه معتبر برای فعال کردن صحیح گوشی های دارای چند سیم کارت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر