کدام گوشی‌های سونی آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت می‌کنند؟

عصر کالا- به‌تازگی فهرستی از گوشی‌های هوشمند سونی که قرار است به جدیدترین نسخه از اندروید (اندروید ۱۰) آپدیت و به روزرسانی شوند، منتشر شده است.

کدام گوشی‌های سونی آپدیت اندروید ۱۰ را دریافت می‌کنند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایسنا، اندروید 10 که جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل محبوب گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود، مدت‌هاست که شرکت‌های تولیدکننده موبایل را درگیر خود کرده است تا بعد از انتشار و عرضه عمومی، بلافاصله بتوانند جدیدترین گوشی‌های هوشمند و پرچمدار خود را به آن ارتقا دهند و نسخه آپدیت و به‌روزرسانی اندروید 10 را منتشر کنند. طبق روال هرساله، گوگل به عنوان شرکت توسعه دهنده اندروید و تولیدکننده گوشی‌های هوشمند پیکسل، نخستین شرکتی است که برای نسخه‌های جدید از سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید را برای گوشی های اختصاصی خود منتشر و ارائه می‌کند.

    بعد از گوگل، تمامی شرکت‌های تولیدکننده موبایل در تلاشند تا با بیشترین سرعت و در کمترین زمان ممکن، از ارائه و انتشار جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل محبوب موبایلی، اندروید 10، خبر داده و بدین ترتیب کاربران گوشی‌های هوشمند توسعه داده شده خود را راضی و خشنود کنند.

    بدون شک هر شرکتی که تعداد بیشتری از گوشی‌های توسعه داده شده خود را در مدت زمان کمتری به اندروید 10 به روزرسانی کند، از برتریت بیشتری در میان رقبای خود برخوردار خواهد شد.

    حالا به تازگی فهرست جدیدی به نقل از منابع آگاه از گوشی‌های هوشمند شرکت ژاپنی سونی منتشر شده است که گفته می‌شود قرار است در اولین فرصت آپدیت اندروید 10 را دریافت کنند. بدین ترتیب کاربران قادر خواهند بود به منظور بهره‌مندی از قابلیت و امکانات جدید و منحصر بفرد آخرین نسخه از اندروید، به زودی آپدیت مربوطه را دریافت، دانلود و نصب کنند.

    بر اساس گزارش وب سایت phonearena به نقل از منبعی ژاپنی تحت عنوان NTT DoCoMo، این فهرست شامل گوشی‌های زیر خواهد بود:

        اکسپریا ایکس زد2 (Xperia XZ2)
        اکسپریا ایکس زد2 کامپکت (Xperia XZ2 Compact)
        اکسپریا ایکس زد2 پریمیوم (Xperia XZ2 Premium)
        اکسپریا ایکس زد3 (Xperia XZ3)
        اکسپریا 1 (Xperia 1)
        اکسپریا 5 (Xperia 5)
        اکسپریا ایس (Xperia Ace)

    از آنجایی که نام اکسپریا 10 و 10 پلاس در این فهرست به چشم نمی‌خورد، بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده‌اند که سونی در آینده‌ای نزدیک، این فهرست را نیز به روزرسانی می‌کند و به زودی آپدیت اندروید 10 را برای گستره وسیع‌تری از گوشی‌های هوشمند خود منتشر و ارائه خواهد کرد.

    از مهم‌ترین ویژگی‌های اندروید 10 می‌توان به پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت 5G، پشتیبانی از صفحه نمایش تاشو و انعطاف پذیر، لایو کپشن (Live caption)، پاسخ هوشمند،  Focus Mode، آپدیت‌های پس‌زمینه یکپارچه، امنیت و حریم خصوصی بهبود یافته، سلامت دیجیتال و کنترل مربوط به والدین، حالت تاریک ( Dark Mode ) و برخی دیگر از ژست‌های حرکتی اشاره کرد که تاکنون نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران و طرفداران را به سمت و سوی خود جلب کرده و موجب شده است که به انتظار انتشار این نسخه جدید از اندروید بنشینند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر