ویندوز XP با وجود عدم پشتیبانی، همچنان سومین سیستم عامل محبوب جهان است

عصر کالا- اگرچه مایکروسافت از چندسال قبل پشتیبانی از ویندوز XP را متوقف کرده است، اما از محبوبیت ویندوز ایکس پی کم نشده و کاربران زیادی در سراسر جهان همچنان از آن استفاده می‌کنند.

ویندوز XP با وجود عدم پشتیبانی، همچنان سومین سیستم عامل محبوب جهان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، به نظر می‌رسد کاربران زیادی در سراسر جهان دوست دارند به هر قیمتی که شده همچنان از ویندوز محبوب اما بسیار قدیمی مایکروسافت ، ویندوز XP استفاده کنند. رخنه‌های امنیتی زیادی در این سیستم عامل وجود دارند که بسیاری از آن‌ها نزد هکرهای حرفه‌ای و حتی تازه‌کار آشکار است. متاسفانه علاوه بر استفاده توسط کاربران عادی، در بسیاری از سیستم‌های بانکی دنیا همچنان شاهد استفاده از ویندوز ایکس پی هستیم. همین موضوع نگرانی‌های زیادی را درباره حملات سایبری خطرناک ایجاد می‌کند.

    اگرچه مایکروسافت از تاریخ هشتم آوریل سال 2014 پشتیبانی از این سیستم عامل را متوقف کرد، اما همچنان شاهد محبوبیت ویندوز ایکس پی نزد کاربران سراسر جهان هستیم. بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده، محبوبیت ویندوز ایکس پی به حدی است که باید آن را سومین سیستم عامل کامپیوتری محبوب در سراسر جهان دانست. سهم ویندوز ایکس پی اکنون حدود 7.04 درصد است که با توجه به سال عرضه آن و همچنین توقف پشتیبانی و عرضه به‌روزرسانی از 3 سال قبل، بسیار عجیب به نظر می‌رسد.
    محبوبیت ویندوز ایکس پی از تمامی توزیع‌های لینوکس و نسخه‌های مک بیشتر است

    با توجه به آمار منتشر شده در می‌یابیم محبوبیت ویندوز ایکس پی به عنوان یک سیستم عامل دارای رخنه‌های امنیتی و بدون دریافت پشتیبانی و آپدیت از سوی شرکت سازنده، از ویندوز 8، انواع توزیع‌های لینوکس و همچنین نسخه‌های مختلف سیستم عامل مک بیشتر است. رده اول و دوم محبوب‌ترین سیستم‌های کامپیوتری دنیا نیز در اختیار مایکروسافت است. با توجه به آمار جدید منتشر شده، نیمی از سیستم‌های کامپیوتری دنیا در حال استفاده از ویندوز 7 هستند! در ادامه می‌توانید پنج مورد از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های کامپیوتری دنیا را مشاهده کنید. این آمار توسط Net Applications به عنوان شرکتی فعال در زمینه آنالیز و ارزیابی وب منتشر شده است.
    ویندوز 7 : 48.5 درصد
    ویندوز 10 : 26.28 درصد
    ویندوز ایکس پی : 7.04 درصد
    ویندوز 8.1 : 6.96 درصد
    مک 10.12 : 3.21 درصد

    محبوبیت ویندوز ایکس پی از نظر درصد سهم آن در میان سایر سیستم‌ عامل‌ها را دریافتیم. اما به طور دقیق چه تعداد کاربر در سراسر جهان در حال استفاده از این سیستم عامل هستند؟ شرکت Gartner به عنوان یک فعال قدرتمند در دنیای آی تی، در سال 2014 تعداد کامپیوترهای در حال استفاده در سراسر جهان را 2 میلیارد تخمین زد. از آن زمان تاکنون، هیچ شرکتی این نرخ را به‌روزرسانی نکرده است. اگر از روی محافظه کاری همچنان تعداد کامپیوترها را 2 میلیارد در نظر بگیریم، حداقل 140 میلیون مورد از آن‌ها از ویندوز ایکس پی استفاده می‌کنند.
    اگر شما نیز جزو کاربران این سیستم عامل هستید، بهتر است رفته رفته به فکر ترک آن باشید. محبوبیت ویندوز ایکس پی نباید سبب به خطر انداختن حریم خصوصی و اطلاعات شما شود. ویندوزهای جدید همچون ویندوز 8.1 و ویندوز 10 مصرف رم تقریبا پایینی دارند و شاید بتوانید آن‌ها را بر روی سیستم کامپیوتری قدیمی خود نصب کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر