لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی که می‌توان خرید

عصر کالا- اگر هدف اصلی شما از خرید یک لپ‌تاپ، بازی‌کردن باشد، باید به ویژگی‌ها و فاکتورهای خاصی هنگام خرید توجه کنید.

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی که می‌توان خرید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اقتصاد آنلاین، باید توجه داشته باشید که اولویت در لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی در کارت ‌گرا‌فیک آنهاست. به‌این‌ترتیب اگر موارد دیگر مثل سرعت حافظه، صفحه‌نمایش یا وزن برایتان اهمیت دارد، شاید بهتر باشد گزینه‌های بهتری را با قیمت‌های متفاوت جست‌وجو کنید.

    به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، بهترین تجربه گیمینگ معمولا با مانیتورهای با نرخ فریم بالا و فناوری G-Sync حاصل می‌شود. اما از آنجا که این مانیتورها در لپ‌تاپ‌های گیمینگ در ایران نایاب یا بسیار ‌گران هستند، اگر صرفا یک گیمر FPS هستید بهتر است به سراغ آنها بروید.

    Aspire A٧١٥-٧١G-٧٩Z١

    این لپ‌تاپ را می‌توان یک جادوی قیمتی دانست! با اینکه ظاهر دستگاه شباهتی به مدل‌های گیمینگ ندارد اما کارت‌ گرافیک GTX ١۰٥۰ Ti در بازه قیمتی کمتر از چهار میلیون تومان نایاب است؛ پس اگر توانستید آن را در بازار پیدا کنید، یک لحظه هم در خرید آن درنگ نکنید. شاید صفحه‌نمایش TFT در مقابل مدل‌های IPS ضعیف‌تر به‌نظر برسد اما از نظر عملکرد در بازی‌ها نمی‌توانید مدلی قابل رقابت با این مدل در این بازه قیمتی پیدا کنید.

    Acer Aspire VX٥-٥٩١G-٧٤AF

    اگر اختلاف کیفیت صفحه‌نمایش IPS با TFT برایتان از اختلاف عملکرد GTX ١۰٥۰Ti و GTX ١۰٥۰ مهم‌تر است، این مدل را در نظر بگیرید. این مدل همچنین ظاهر گیمینگ داشته و با ضخامت بیشتر خود خنک‌کنندگی بهتری را نیز فراهم خواهد کرد. کارت ‌گرافیک انویدیا GeForce GTX ١۰٥۰ با چهار گیگابایت GDDR٥ و رم هشت گیگابایت DDR٤ از مشخصات این دستگاه است.

    ASUS FX٥۰٢VM

    با اینکه لپ‌تاپ‌های با کارت ‌گرافیک GTX ١۰٦۰ تا رده قیمتی بالای شش میلیون تومان نیز یافت می‌شوند، FX٥۰٢VM از نظر قیمتی و عملکردی از بهترین‌هاست. در این مدل نیز با صفحه‌نمایش TFT روبه‌رو هستید اما برخی ادعا می‌کنند این پنل‌ها نسبت به IPS از تأخیر کمتری برخوردار هستند. وزن نسبتا پایین، رم بالا و حافظه SSD نیز از مزایای دیگر این مدل محسوب می‌شود. کارت ‌گرافیک این دستگاه انویدیا GeForce GTX ١۰٦۰ همراه با شش گیگابایت حافظه GDDR٥ است. رم داخلی این دستگاه نیز 12 گیگابایت DDR٤ است.

    Lenovo Legion Y٧٢۰

    اگر حاضرید وزن پایین را کنار گذاشته و آن را با اسپیکرهای قدرتمند با ساب‌ووفر و همچنین صفحه‌نمایش IPS تعویض کنید Y٧٢۰ عملکردی مشابه FX٥۰٢VM اما با تجربه کاربری بهتر را در اختیارتان خواهد گذاشت. در این مدل البته خبری از SSD نیست اما می‌توانید خودتان آن را بعدا اضافه کنید.

    MSI GE٦٣VR ٧RF Raider

    در میان لپ‌تاپ‌های با GTX ١۰٧۰ این گزینه یکی از مناسب‌ترین و کامل‌ترین آنهاست. وزن مناسب، حافظه کمکی PCIE SSD، پنل IPS، اسپیکرهای قدرتمند، کیبورد استیل‌سریز و خنک‌کنندگی عالی از مشخصات اصلی این لپ‌تاپ است. با توجه به اینکه وضوح ١۰٨۰p برای صفحه‌نمایش ١٥,٦اینچی کافی است می‌توان گفت GTX ١۰٧۰ می‌تواند همه عناوین کنونی را با بهترین تنظیمات با نرخ فریم ٦۰fps اجرا کند. ‌پردازنده اینتل Core i٧-٧٧۰۰HQ چهارهسته‌ای همراه با شش مگابایت کش از مشخصات فنی این دستگاه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر