برای خرید لپ‌تاپ مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟

عصر کالا- لپ تاپ یا رایانه کیفی یکی از وسایل پرکاربرد زندگی افراد به حساب می‌آید که هنگام خرید آن باید به نکاتی توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

برای خرید لپ‌تاپ مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، لپ تاپ یا رایانه کیفی یکی از وسایل پرکاربرد زندگی افراد به حساب می‌آید که در مراحل مختلف زندگی کاربرد دارد.

    لپ تاپ‌ها بنا بر کاربرد خود به 4 گروه عمومی، مالتی مدیا، صنعتی و مخصوص بازی تقسیم می‌شوند که اگر قصد خرید دارید پیش از هر چیز باید سطح مورد نیاز خود را شناسایی و مشخص کنید.

    اندازه صفحه نمایش یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید، زیرا اندازه آن ارتباط مستقیمی با وزن لپ تاپ خواهد داشت به همین خاطر لپ تاپ‌ها به صحفه نمایش‌های تا 13 اینچ، 13 تا 15 اینچ و بزرگتر از 15 اینچ تقسیم می‌شوند.

    در هنگام خرید توجه به مشخصات فنی مانند قطعات پردازنده، حافظه، باتری، هارددیسک و بخش گرافیکی بسیار حائز اهمیت است.

    برای خرید لپ تاپ برای کاربرد‌های روزانه و ساده یک لپ تاپ با corei4 نیز می‌تواند کافی باشد، اما اگر قصد استفاده از این وسیله را برای برنامه‌های سنگین مانند طراحی گرافیک یا برنامه نویسی یا موارد مشابه را دارید به شما خرید لپ تاپی با ظرفیت رم و سی پی یوی بالا مانند سی پی یو corei5 یا corei7 پیشنهاد می‌شود.

    گفتنی است در حال حاضر اینتل به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در این زمینه، پردازنده‌های خود را دارای سه زیر مجموعه به نام‌های Core i3 برای رده متوسط، Core i5 برای رده نیمه حرفه‌ای و Core i7 برای رده حرفه‌ای است که هر کدام از این زیرمجموعه‌ها دارای چندین مدل پردازنده هستند.

    اگر هدف از خرید لپ تاپ بازی‌هایی با گرافیک بالا است، کارت گرافیک سیستم نیز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کنید.

    در هنگام انتخاب هارد دیسک باید بدانید که در هارددیسک‌ها دو ویژگی ظرفیت و سرعت دارای اهمیت هستند به گونه‌ای که در مدل‌های متوسط و نیمه حرفه‌ای معمولا ظرفیت‌های 500 تا 750 گیگابایت و لپ تاپ‌های حرفه‌ای ظرفیتی بالاتر از یک ترابایت در نظر گرفته می شود.

    تعداد پورت‌ها نیز از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه کنید، زیرا تعداد بیشتر آن امکان استفاده از وسایل جانبی را افزایش می‌دهد.

    گفتنی است برخی از لپ‌تاپ ها ویژگی هایی مانند صفحه نمایش لمسی، باریک و سبک بودن، تبدیل پذیر و ... را دارند که انتخاب آنها بنا بر سلیقه و هزینه مد نظر گرفته شده هر فرد صورت می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر