جستجوی اطلاعات اصالت گارانتی کالا از طریق «سامانه گارانتی»

عصر کالا- سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت گفت: مردم برای اطمینان یافتن از اصالت گارانتی کالا به سامانه گارانتی مراجعه کنند و اطلاعات مورد نظر را از آنجا کسب کنند.

جستجوی اطلاعات اصالت گارانتی کالا از طریق «سامانه گارانتی»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، کاربران با ثبت سوژه «کالاهای ایرانی خدمات پس از فروش مناسبی ندارند» مطرح کردند  که نهادهای ناظر برای انگیزه بخشی بیشتر به  مردم برای خرید کالاهای ایرانی و حمایت از تولید ایرانی به موضوع کیفیت ارائه خدمات  و  همچنین بر  نحوه ارائه خدمات،  خدمات پس از فروش  شرکت ها نظارت بیشتری داشته باشند.

    در این زمینه گفت وگویی با سید جواد احمدی سرپرست اداره کل نظارت بر خدمات سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان انجام دادیم که در ادامه آمده است:

    سیدجواد احمدی گفت:  باتوجه  به دغدغه ها و مشکلات موجود در جامعه  درباره  صحت و اصالت گارانتی کالاهای خریداری شده و همچنین به دلیل شکایات و گزارش های  مردمی از مشکلات موجود در فرآیند  گارانتی کالاهای موجود دربازار و با توجه به تعدد  مراکز و بنگاه های اقتصادی ارائه دهنده خدمات گارانتی در کشور، موضوع ساماندهی و مدیریت فرایند ارائه گارانتی کالاها از نظر اعتبار و صحت گارانتی به عنوان مطالبه بحث مردم در دستور کار سازمان قرار گرفت.

    وی با اشاره به اینکه بر این اساس طرحی ایجاد «سامانه گارانتی» در دستور کار قرار گرفت، بیان داشت: این  طرح بر اساس سه فاز تعیین شده که فاز اول آن مربوط به تولید کنندگان و واردکنندگان لوازم خانگی است و این فاز از سال گذشته اجرایی شده است.

    احمدی با اشاره به راه اندازی فاز دوم سامانه گارانتی بیان داشت:  در فاز دوم و با استفاده از سامانه گارانتی  می توان امکاناتی نظیر استعلام اصالت و گارانتی کالا و همچنین مشاهده لیست شرکت های گارانتی کننده تایید شده توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان دسترسی یافت.

    وی افزود: مشاهده شناسه کالا و شناسه رهگیری، شناسنامه گارانتی ، مدیریت نصابان  درباره کالاهای نصبی، مدیریت صفحات شرکت های گارانتی کننده و مشاهده مراکز ارائه خدمات و نمایندگی های مجاز از ویژگی های سامانه گارانتی و خدمات قابل ارائه به مردم است.

    احمدی بیان داشت: لذا سازمان حمایت طی نامه ای دستورالعمل ثبت نام در سامانه گارانتی را در مورخ 99.4.17 به تمامی عرضه کنندگان کالا و خدمات و تولیدکنندگان ارسال کرد  و براساس این ابلاغیه کلیه شرکت های گارانتی کننده که از سوی واردکنندگان یا تولیدکنندگان به سازمان حمایت معرفی شده و خدمات آنها مورد تاییداست  و شرکت های وارکننده یا تولیدکننده که مسئولیت ارائه خدمات کالاهای وارداتی یا تولیدی خود را بر عهده دارند مکلف شدند که در این سامانه به آدرس www.Irangs.ir ثبت نام و از صحت اطلاعات تعهدات گارانتی و کالاهای تخصیص یافته به آن اطمینان کنند.

    وی با بیان اینکه این سامانه در حال تکمیل است بیان داشت: در حال حاضر اطلاعات کالاهایی مانند لوازم خانگی، لوازم صوتی تصویری تایر و تلفن همراه  در سامانه ثبت شده و در ماه های آینده همه کالاهای سرمایه ای و مصرفی در این سامانه ثبت می شود.

    احمدی با بیان اینکه طبق قانون کالاهای مصرفی و سرمایه ای باید خدمات پس از فروش داشته باشند، افزود: در فاز سوم، بر اساس فعالیت و کیفیت کار شرکت ها، رده بندی  انجام می شود  تا شرکت های برتر معرفی شده و بهتر دیده شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر