همه سازندگان در مورد عمر باتری لپ تاپ‌ها دروغ می‌گویند به غیر از «اپل»

عصر کالا- به تازگی آزمون‌های جدیدی بر روی لپ تاپ‌ها انجام شده که نشان می‌دهد شرکت‌های تولید کننده این رایانه‌های قابل حمل، در مورد طول عمر باتری محصولات خود بسیار اغراق می‌کنند.

همه سازندگان در مورد عمر باتری لپ تاپ‌ها دروغ می‌گویند به غیر از «اپل»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا»به نقل از  هم رسان ، عمر واقعی باتری لپ تاپ‌های جهان در واقع نیمی از آن چیزی است که شرکت‌های سازنده ادعا می‌کنند.
    تنها لپ تاپ مک بوک پرو اپل بر سر قولش است و عمر باتری آن حتی کمی بیشتر از مقدار ادعا شده است. در مجموع، 67 لپ تاپ – از نام‌های بزرگ از جمله ایسر، دل و لنوو – دروغگو بودن سازنده خود را نشان می‌دهند.
    برای تعیین متوسط عمر باتری، هر یک از این لپ تاپ‌ها حداقل سه بار مورد آزمایش‌های مختلف قرار گرفتند. مرور مستمر وب و تماشای فیلم تا ذره نهایی باتری برخی آزمون‌های صورت گرفته روی این لپ تاپ‌ها بود.
    وقتی از شرکت معروف دل خواسته شد دلیل این همه اختلاف را توضیح دهد، گفت: «تعیین دقیق عمر باتری کار بسیار سختی است و به طور مستقیم به تمام رفتارها و نحوه استفاده مشتری بر می‌گردد؛ زیرا هر کس به شکل متفاوتی از لپ تاپ خود استفاده می‌کند. مثل این که افراد مختلف یک خودرو را به شکل‌های متفاوتی مورد رانندگی قرار می‌دهند. به طوری که نیاز آن‌ها به پر کردن باک خودرو بستگی به نحوه رانندگی آن‌ها دارد.»
    این آزمون‌ها به اغراق آمیز بودن ادعاهای تمامی تولید کنندگان لپ تاپ در مورد عمر باتری محصولات آن‌ها صحه می‌گذارد. درادامه به برخی از مهم‌ترین نتایج این آزمون‌ها اشاره شده است:

    – لپ تاپ لنوو یوگا 510
    عمر باتری ادعا شده: 5 ساعت
    نتیجه آزمون: 2 ساعت، 7 دقیقه

    – لپ تاپ مک بوک پرو 13 اپل
    عمر باتری ادعا شده: 10 ساعت
    نتیجه آزمون: 12 ساعت

    – لپ تاپ HP Pavilion 14-al115n
    عمر باتری ادعا شده: 9 ساعت
    نتیجه آزمون: 4 ساعت و 25 دقیقه

    – لپ تاپ Inspiron 15 5000 دل
    عمر باتری ادعا شده: 7 ساعت
    نتیجه آزمون: 3 ساعت و 58 دقیقه

    – لپ تاپ E15 ایسر
    عمر باتری ادعا شده: 6 ساعت
    نتیجه آزمون: 2 ساعت و 56 دقیقه

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر