لنوو لپ تاپ ویندوز ۱۰ با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ تولید می‌کند

عصر کالا- مایکروسافت تنها کمپانی تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ ویندوزی مبتنی بر اسنپدراگون ۸۳۵ نخواهد بود و لنوو نیز محصولی مشابه مبتنی بر ویندوز ۱۰ عرضه خواهد کرد.

لنوو لپ تاپ ویندوز ۱۰ با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ تولید می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه بری«عصر کالا» به نقل از زومیت، انتظار می‌رود مایکروسافت در فصل تعطیلات اولین لپ‌تاپ ویندوز 10 مبتنی بر اسنپدراگون 835 را راهی بازار کند. پس از انتشار شایعاتی در مورد رؤیت ویندوز 10 روی یک لپ‌تاپ، این کمپانی عرضه‌ی چنین محصولی را وعده داده است.

    تا امروز انتظار می‌رفت مایکروسافت اولین و تنها شرکتی باشد که لپ‌تاپی از سری سرفیس با بهره‌گیری از اسنپدراگون 835 و سیستم‌عامل ویندوز 10 راهی بازار می‌کند، حال آنکه شواهد امر گویای این موضوع هستند که لنوو نیز در کنار مایکروسافت اقدام به تولید چنین محصولی خواهد کرد. گزارش دیجی تایمز نشان از این دارد که احتمالا لنوو حتی از مایکروسافت پیشی خواهد گرفت.

    لنوو سابقه‌ی تولید لپ‌تاپ‌ یا به بیان بهتر کروم‌بوک‌ مبتنی بر معماری ARM دارد که از آن جمله‌ می‌توان به Flex 11 اشاره کرد. فلکس 11 را باید دستگاهی دو در یک با مشخصاتی نظیر پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ARM با فرکانس کاری 2.1 گیگاهرتزی در کنار نمایشگر 11.6 اینچی IPS LCD با رزولوشن اچ‌دی خواند. این محصول از امکانات دیگری نظیر کیبورد مقاوم در برابر نفوذ آب، درگاه USB نوع C، درگاه HDMI و همچنین جک میکروفون و هدفون نیز بهره می‌برد. قیمت این محصول 279 دلار است و باتری آن می‌تواند تا 10 ساعت انرژی مورد نیاز کاربر را تأمین کند. ضمنا باید به پشتیبانی از اسلات میکرو اس‌دی در این لپ‌تاپ اشاره کرد.

    با توجه به اینکه انتظار می‌رود لپ‌تاپ‌های دارای تراشه‌ی مبتنی بر معماری ARM از نسخه‌ی کلاد ویندوز 10 بهره ببرند و برای تأمین نرم‌افزار، صرفا به ویندوز استور وابسته باشند؛ احتمالا این محصولات قیمت به‌مراتب ارزان‌تری از لپ‌تاپ‌های پایین‌رده نظیر Flex 11 خواهند داشت.

    دیجی تایمز به این نکته اشاره کرده است که این حرکت فشار مضاعفی به اینتل وارد خواهد کرد. از سوی دیگر، ورود AMD با پردازنده‌های رایزن به‌عنوان یک رقیب کهنه‌کار، فشار را بیش از پیش روی اینتل افزایش داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر