همکاری لنوو و اینتل برای تولید اولین رایانه بدون رمز عبور

عصر کالا- کلمات عبور همیشه یکی از مهم ترین نقاط ضعف رایانه‌ها بوده و کشف آنها موجب نفوذ به لپ تاپ ها و گوشی ها وسرقت اطلاعاتشان شده است.

همکاری لنوو و اینتل برای تولید اولین رایانه بدون رمز عبور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، فناوری جدید ابداع شده توسط دانشمندان ما را یک گام سمت رهایی از دست کلمات عبور نزدیک کرده است.

    دو شرکت لنوو و اینتل با همکاری یکدیگر اولین سیستم تایید صلاحیت داخلی را برای استفاده در رایانه های شخصی ابداع کرده اند که مبتنی بر استاندارد شناسایی سریع هویت یا FIDO (Fast Identity Online)  است.

    قرار است از این فناوری در تازه ترین رایانه های تولیدی لنوو استفاده شود که از جمله آنها می توان به یوگا 920 اشاره کرد. این استاندارد مبتنی بر فناوری Online Connect اینتل است که در نسل هفتم و هشتم پردازنده های این شرکت گنجانده شده است.

    برای فعال کردن این سیستم یا باید از روش کشیدن انگشت بر روی یک ابزار قرائت اثرانگشت استفاده کنید که بر روی لپ تاپ های لنوو نصب شده است و از این طریق وارد رایانه شوید. درروش دیگر مانند همیشه کلمات عبور خود را در سایت های گوناگون اجتماعی مانند گوگل، فیس بوک و غیره وارد می کنید و به جای لاگین خودکار ، سرویس یادشده هویت کاربر را با هوشمندی شناسایی کرده و شما می خواهد بر روی دکمه لاگین کلیک کنید.

    شرکت هایی مانند سامسونگ، گوگل و مایکروسافت از FIDO پشتیبانی می کنند و امیدوارند از این طریق به تدریج کلمه عبور حذف شود. البته FIDO با استاندارد Touch ID اپل سازگاری ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر