با این وسیله کوچک لپ‌تاپ ما مجهز به سنسور اثر انگشت می‌شود!

عصر کالا- امنیت یک موضوع بسیار مهم است و با توجه به گزارش‌هایی که روزانه از نقض حریم خصوصی منتشر می‌شود، مشخص است که عمر کلمه‌های عبور به پایان رسیده است. البته این موضوع را می‌توان از تغییرات اخیر بسیاری از وب‌سایت‌ها نیز مشاهده کرد، هم‌اکنون اکثر وب‌سایت‌های بزرگ از تایید هویت دو مرحله‌ای با استفاده از حساب گوگل و یا پیام کوتاه استفاده می‌کنند و سنسور اسکنر اثر انگشت، حالا بسیار کاربردی‌تر از گذشته شده و با معرفی Windows Hello در ویندوز ۱۰، این سیستم تایید هویت به صورتی جدی‌تر به کامپیوترهای شخصی ورود پیدا کرد.

با این وسیله کوچک لپ‌تاپ ما مجهز به سنسور اثر انگشت می‌شود!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴:۰۰

      به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ شرکت کنزینگتون (Kensington) به تازگی از یک اسکنر اثر انگشت جانبی با نام VeriMark رونمایی کرده است. این سنسور با هر دو سیستم Windows Hello و FIDO سازگاری داشته و با قیمت 50 دلار به فروش خواهد رسید. این وسیله به کاربرانی که دیوایس‌شان به صورت پیش‌فرض به سنسور اسکنر اثر انگشت مجهز نشده است اجازه می‌دهد تا از این شیوه احراز هویت استفاده کنند. VeriMark به پورت USB متصل می‌شود و بنابر اعلام سازنده، توانایی اسکن اثر انگشت را در تمام جهات داشته که این موضوع موجب برتری VeriMark نسبت به گجت‌های مشابه می‌شود. هم‌چنین گفته می‌شود این گجت به یک فناوری ضد تقلب موسوم به “anti-spoofing technology” مجهز خواهد بود، هرچند اطلاع بیش‌تری از نحوه کارکرد این ویژگی در دسترس نیست.

    پشتیبانی از (Fast IDentity Online) موجب می‌شود ورود به وب‌سایت‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، بسیار راحت‌تر از گذشته شود. در واقع این سیستم نوعی تایید هویت است که به جای استفاده از پیامک تایید به کار گرفته می‌شود.

    به طور کلی، معرفی این گجت می‌تواند گامی مهم در راستای بهبود وضعیت حریم خصوصی در فضای مجازی باشد. اگرچه این‌گونه سیستم‌ها بازهم به طور کامل در برابر هکرها ایمن نیست، اما به نسبت رمزهای عبور قدیمی و ساده از امنیت بالاتری برخوردار خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر