رئیس اتحادیه صنف رایانه تهران:

امسال لپ‌تاپ نخرید؛ ارزان می‌شود!

عصر کالا- کاهش تعرفه واردات لپ تاپ ، قیمت این کالا را تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش خواهد داد.

امسال لپ‌تاپ نخرید؛ ارزان می‌شود!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اقتصاد آنلاین، سید مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه صنف رایانه تهران  اعلام کرد : پس از مکاتباتی که مراجع مربوطه داشتیم این قول را گرفته ایم که میزان تعرفه واردات لپ تاپ در سال 97 به 5 درصد کاهش یابد .

    وی افزود : با کاهش میزان تعرفه ، رونق نسبی در بازار این کالا شاهد خواهیم بود و مردم نیز می توانند راحت تر این محصول را خریداری کنند.

    میرمهدی تصریح کرد : البته کاهش تعرفه واردات لپ تاپ هنوز قطعی نشده است و نیاز به تصمیم گیری کمیسیون ماده یک دارد ، که امیدواریم همه اعضای این کمیسیون به کاهش تعرفه رای مثبت دهند و از سال دیگر واردکنندگان با هزینه گمرکی کمتری ، لپ تاپ های خود را وارد کشور کنند .

    به گفته رئیس اتحادیه صنف رایانه تهران، مسئولان نباید تصور کنند که اگر میزان تعرفه بالا باشد ، دولت درآمد بیشتری از بخش گمرکات کسب خواهد کرد ؛ بالعکس اگر تعرفه کاهش داشته باشد شاهد تقاضای بیشتری در بازار خواهیم بود و در نهایت دستگاه های بیشتری وارد کشور خواهند شد.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان انتظار داشت که دیگر تجهیزات رایانه ای با کاهش تعرفه واردات روبرو شوند ؟ گفت : به نظر می رسد که دیگر دستگاه های رایانه ای از تعرفه مناسبی بر خوردار هستند و ما نیز اصراری به کم شدن این تعرفه ها نداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر