۵ جایگزین برای سرفیس پرو ۴ مایکروسافت با قیمتی مشابه

عصر کالا- در این مقاله به معرفی ۵ جایگزین برای سرفیس پرو ۴ (Surface Pro ۴)، تبلت هیبریدی مایکروسافت با قیمتی یکسان و قابلیت قابلیت‌هایی حتی بیشتر خواهیم پرداخت.

۵ جایگزین برای سرفیس پرو ۴ مایکروسافت با قیمتی مشابه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گجت نیوز، سرفیس پرو 4 مایکروسافت محصولی فوق‌العاده عالی است و در حالی که مک بوک 2016 اپل نیز از جایگاه والایی نزد حرفه‌ای‌ها برخوردار است، اما تبلت هیبریدی ردموندی همراه با عملکردی خوب از قیمت بسیار مناسب‌تری نیز برخوردار است. در حالی که سرفیس پرو 4 با قیمت پایه 899 دلار به فروش می‌رسد، باید در نظر داشته باشید که آن یک تبلت با قابلیت تبدیل شدن به لپ تاپ است. به همین بهانه در زیر به معرفی 5 جایگزین برای سرفیس پرو 4 خواهیم پرداخت که از عملکردی بعضا متفاوت اما قیمتی مشابه برخوردارند.
    از دسکتاپ تا لپ تاپ به عنوان جایگزین برای سرفیس پرو 4 مایکروسافت

    آنچه که شما باید انتخاب کنید، بسته به نیازهای خاصی است که دارید. به طور مثال اگر بازی نزد شما از ارزش بالایی برخوردار است، باید یک دسکتاپ خریداری کنید. با این حال یک نوت بوک یا یک لپ تاپ می‌توانند با قابلیت قابل حمل بودنشان نیز به عنوان جایگزینی برای سرفیس پرو مایکروسافت شناخته شوند. در زیر نیز گزینه‌های متنوعی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که اجازه می‌دهد شما بسته به سلیقه و نیازتان بتوانید با قیمت یک سرفیس پرو 4، آن‌ها را خریداری کنید.
    CyberPowerPC VR GXiVR8020A2 – قیمت 719 دلار

    اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، سایبر پاور پی سی یک دسکتاپ است، نمی‌تواند یک جایگزین برای سرفیس پرو 4 باشد و از فاکتورهای متفاوتی نسبت به این تبلت برخوردار است. اما ارزش خرید آن برای برخی از کاربران به مراتب بالاتر از سرفیس پرو است. به طور کلی سرفیس پرو برای بازی طراحی نشده است و شاید مدل Core i5 آن برای اجرای برخی از بازی‌ها مناسب باشد.

    با قیمت 720 دلار شما می‌توانی یک مدل مجهز به پردازنده Core i7 Intel 7400، رم 8 گیگابایتی DDR4 و یک کارت گرافیک 4 گیگابایتی RX480 سایبر پاور پی سی را خریداری کنید. ضمن آن که AMD به مراتب برای اجرای بازی‌های واقعیت مجازی بهتر از سایر رقبا عمل می‌کند.
    همانطور که گفته شد نمی‌توان این دسکتاپ را جایگزینی مستقیم برای سرفیس پرو 4 در نظر گرفت، اما اگر به دنبال بازی با کامپیوتر خود هستید این دسکتاپ قدرتمند با قیمت مشابه تبلت هیبریدی مایکروسافت از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است. نه تنها سایبر پاور پی سی قادر است از واقعیت مجازی پشتیبانی کند، بلکه به شما اجازه می‌دهد در آینده آن را آپگرید کنید. در اینجا یک مدل گران قیمت‌تر از این دسکتاپ به نام GXiVR8060A2 نیز وجود دارد که 128 گیگابایت حافظه داخلی SSD و یک کارت گرافیک GTX 1060 انویدیا را در خود جای داده است.
    ← چرا این محصول بهتر از سرفیس پرو است؟ تجربه بازی های واقعیت مجازی زیر هزار دلاری
    Dell Inspiron 15 7000 – قیمت 800 دلار

    اگر چه دسکتاپ هایی نظیر سایبر پاور پی سی ارائه کننده قدرت و قابلیت‌هایی بیشترهستند، اما نوت بوک های گیمینگ نیز گزینه‌ی خوبی به شمار می‌روند. این انتخاب چیزی بین یک دسکتاپ گیمینگ و مایکروسافت سرفیس پرو 4 است. این درست است که یک لپ تاپ گیمینگ نمی‌تواند مانند تبلت مایکروسافت کم وزن و سبک باشد، اما لپ تاپ Inspiron 15 7000 دل با وزنی معادل 2 کیلو و 600 گرم هم چنان می‌توان گزینه‌ی خوبی در بین این دسته از نوت بوک ها باشد. قطعا یک نوت بوک زیر 2 کیلو و 700 گرم خوب است، اما نمی‌توان از این نظر با سرفیس پرو 900 گرمی آن را مقایسه کرد.

    سرفیس پرو 4 از یک پردازنده Core i5 دو هسته‌ای برخوردار است اما Inspiron 7000 از یک پردازنده Core i5 با تعداد هسته‌هایی بیشتر (4 هسته‌ای)قدرت می‌گیرد. علاوه بر این، کارت گرافیک GTX 1050 Ti آن نیز به مراتب از گرافیک داخلی سرفیس پرو مایکروسافت قدرتمندتر است.
    ← چرا این محصول بهتر از سرفیس پرو است؟ قابلیت حمل و نقل آسان و قدرت خوب
    Acer Switch Alpha 12 – قیمت 896 دلار

    ایسر سوئیچ آلفا 12 یک نوتب بوک 2 در یک است. زیرا آن استفاده‌ای بین یک لپ تاپ و تبلت دارد و چیزی شبیه به سرفیس پرو 4 مایکروسافت خواهد بود. این کامپیوتر همراه با یک پردازنده Core i7، رم 8 گیگابایتی، یک حافظه داخلی 512 گیگابایتی SSD و یک کیبورد به مراتب ارزان‌تر از تبلت هیبریدی مایکروسافت است. این درحالیست که شما برای خرید مدل Core i5 سرفیس پرو باید چیزی بین 700 تا 800 دلار را بپردازید و مدل Core i7 آن نیز بیش از هزار دلار قیمت دارد. البته کیبورد گران قیمت آن را نیز باید حساب کنیم. البته یک مدل مجهز به Core M سرفیس پرو 4 با قیمتی حدود 600 دلار نیز وجود دارد.

    به طور کلی سوئیچ آلفا 12 به مراتب بهتر از سرفیس پرو خواهد بود. به نقل از وب سایت CNET، ایسر سوئیچ آلفا با وجود یک نمایشگر استاندارد، دارای ارزش و عملکرد چشمگیری است. هرچند شما یک پنل OLED را نخواهید داشت، اما پنل LCD نیز برای اکثر کاربران کاملا مناسب است. طراحی این لپ تاپ برای استفاده به عنوان یک لپ تاپ یا تبلت کاملا مناسب است که با یک سیستم خنک کننده مایع و بدون فن عملکرد عالی دارد.
    ← چرا این محصول بهتر از سرفیس پرو است؟ بدون فن و شکلی مشابه سرفیس پرو همراه با سخت افزاری بهتر شامل یک کیبورد
    Lenovo ThinkPad T470 – قیمت 881 دلار

    باید تینک پد T470 را یک جایگزین برای سرفیس پرو 4 با امکاناتی بیشتر بدانیم. دیوایس های تینک پد لنوو برای استفاده‌ای که دارند مشهورند. ما از این دستگاه برای اجرای بازی دوم 3 و هالف لایف 2 برای چندین ساعت استفاده کردیم که عملکرد خیره کننده‌ای داشت. لنوو T470 در واقع یک گزینه عالی با همان قیمتی است که سرفیس پرو 4 به فروش می‌رسد.

    عمر باتری این دستگاه شگفت انگیز است و یک کیبورد که وب سایت Laptop Mag آن را بهترین در کلاس خود می‌داند نیز شایسته است. یک حافظه داخلی SSD فوق‌العاده سریع PCIe نیز وجود دارد و یک درگاه تاندربولت 3 نیز در اختیار کاربران خواهد بود. اما متاسفانه عملکرد صوتی این دستگاه خیلی مناسب نیست و نمایشگر آن نیز نسبتا کم نور است. با این وجود صفحه کلید فوق العاده، وزن کم و عمر باتری 17 ساعته از این لپ تاپ 14 اینچی یک جایگزین عالی برای سرفیس پرو 4 محسوب می‌شود و درست همانند آن فوق‌العاده مناسب برای حمل است.
    ← چرا این محصول بهتر از سرفیس پرو است؟ به جهت وجود یک باتری طولانی مدت و صفحه کلید بزرگ
    Samsung Galaxy S8 – قیمت 720 دلار

    گلکسی اس 8 یک گوشی هوشمند است و به مراتب می‌تواند از نظر حمل و نقل از سرفیس پرو بهتر عمل کند. البته نمایشگر آن بسیار کوچکتر است، اما شما می‌توانید به لطف یک داک جذاب به نام DeX، تجربیات دسکتاپی را با گوشی خود کسب کنید.

    با قراردادن گوشی گلکسی S8 در این داک و سپس اتصال داک به یک مانیتور، کیبورد و ماوس می‌توانید از تجربیات دسکتاپی که سامسونگ در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید.
    ← چرا این محصول بهتر از سرفیس پرو است؟ فوق‌العاده قابل حمل و کاربرد به عنوان دسکتاپ / گوشی
    جمع بندی
    سرفیس پرو یک دستگاه عالی است. با وجود تصورات اولیه، سرفیس پرو همچنان به درخشش ادامه می‌دهد. با این حال دستگاه‌هایی با قابلیت‌های بیشتر و قیمت مشابه نیز وجود دارند که می‌توانند به یک جایگزین برای سرفیس پرو 4 تبدیل شوند.
    اگر گیمر هستید، دسکتاپ های واقعیت مجازی همچون CyberPower GXiVR8020A2 و یا یک نوت بوک گیمینگ نظیر Inspiron 15 7000 می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. ایسر سوئیچ آلفا شاید یک رده از نظر نمایشگر خود ضعیف‌تر باشد، اما همچنان از نظر قدرت بهتر است و یک کیبورد جداشدنی نیز همراه آن عرضه می‌شود. با تمام این تفاسیر شما باید بسته به نیاز خود محصول مورد نظرتان را انتخاب کرده و خریداری کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر