دو راه‌ تشخیص اصالت گوشی پیش از خرید پس از اجرای رجیستری

عصر کالا- پس از اجرای رجیستری خریداران برای خرید گوشی جدید می‌توانند اصالت گوشی را از طریق پیامک یا سایت گمرک استعلام و سپس اقدام به خرید کنند.

دو راه‌ تشخیص اصالت گوشی پیش از خرید پس از اجرای رجیستری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، طرح رجیستری گوشی موبایل برای احراز اعتبار گوشی از پایان مهرماه آغاز می‌شود.

    در حالی که اعلام رسمی آغاز این طرح از پایان مهرماه توسط کمیته اجرای رجیستری به فرماندهی وزارت ارتباطات انجام شده، برخی منابع خبری در اصناف، آغاز رجیستری را از 28 مهرماه اعلام کردند.

    با اجرای این طرح گوشی‌هایی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شوند، در شبکه اپراتورهای موبایل فعال نخواهند شد و سرویس دریافت نمی‌کنند.

    برای اطلاع مردم از اینکه گوشی‌هایشان به صورت قانونی وارد شده یا غیرقانونی است قرار است پیامکی برای مشترکان ارسال شود و تأکید شده که مشترکان فعال دارای گوشی قانونی و غیرقانونی در طرح رجیستری نخواهند داشت و گوشی قانونی و غیرقانونی درباره گوشی‌هایی که پس از آغاز طرح رجیستری فعال شوند لحاظ می‌شود.

    پس از اجرای رجیستری خریداران برای تهیه گوشی جدید باید از اصالت آن مطمئن باشند تا گوشی در شبکه قابل سرویس‌دهی باشد.

    خریدارانی که پس از اجرای رجیستری برای خرید گوشی اقدام می‌کنند باید کد IMEI ( شماره سریال) گوشی را به شماره پیامک 30008887 ارسال کنند یا این کد را در سایت گمرک چک کنند.

    معمولا هنگام خرید گوشی خریدار در فروشگاه داخل گوشی سیم‌کارت می‌اندازد که گوشی معتبر باید پس از قرار دادن سیم کارت فعال شود و این نشانه‌ای برای مورد تأیید بودن گوشی است.

    همچنین درباره خریدهایی که به صورت سری انجام می‌شود و خریدار گوشی را فعال نمی‌کنند امکان استعلام شماره سریال از طریق سامانه‌های پیامکی و سایت گمرک وجود دارد.

    در این باره تمهیدات دیگری نیز پیشنهاد شده شده که هنوز نهایی نیست و با اعلام از سوی کمیته اجرای رجیستری قطعی می‌شود که این موارد در آینده اعلام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر