۱۲ روز زمان تا خاموش شدن گوشیهای قاچاق اپل + راهکارهای رجیستری

عصر کالا- افرادیکه پیامک غیرقانونی بودن گوشیشان را دریافت کرده‌اند نسبت به انجام مراحلی که منجر به رجیستر شدن گوشیشان می‌شود اقدام کنند در غیر این صورت تا ۱۲ روز دیگر نخستین سری قطعیهای گوشی در کشور انجام می‌شود.

۱۲ روز زمان تا خاموش شدن گوشیهای قاچاق اپل + راهکارهای رجیستری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، افرادی که بعد از اعلام برخورد طرح رجیستری گوشیهای تلفن همراه با محصولات برند اپل اقدام به خرید گوشی یا تبلت این برند کردند و با پیامک «دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاه‌های قانونی ثبت شده نیست و از تاریخ **** در شبکه سرویس نخواهد گرفت» را از سرشماره HAMTA یا 7777 دریافت کرده‌اند، لازم است قبل از قطع شدن تلفن همراه‌شان اقداماتی را انجام دهند.

    عودت دستگاه به فروشنده

    می‌توان در این فرصت به فروشگاهی که دستگاه از آن خریداری شده مراجعه کرد و تلفن همراه را به فروشنده عودت داد.

    فروشنده ملزم به قبول تلفن همراه و پس دادن وجه پرداختی متقاضی یا تعویض تلفن همراه با یک تلفن همراه قانونی است.

    بعد از تعویض گوشی لازم است حتما از طریق کد دستوری #7777* از اصالت تلفن همراه مطمئن شد.

    ثبت شکوائیه در سازمانهای تعزیراتی

    در صورت عدم همکاری فروشنده، می‌توان با مراجعه به وب‌سایت اینترنتی سازمان تعزیرات به آدرس www.tazirat135.ir یا سازمان حمایت مصرف‌کنندگان به آدرس www.cppo.ir نسبت به تنظیم و ثبت شکوائیه اقدام کرد.

    ثبت تلفن همراه در گمرک

    در صورتیکه تلفن همراه را به‌صورت مسافری وارد کرده‌اید ولی حقوق و عوارض گمرکی آن را در هنگام ورود به کشور پرداخت نکرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به گمرک مبدأ ورودی و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه خود، نسبت به ثبت آن اقدام کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر