دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران خبر داد:

درآمد بی‌سابقه کشور از واردات موبایل پس از اجرای «رجیستری»

عصر کالا- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از صفر شدن آمار قاچاق موبایل برای برندهای تحت پوشش طرح رجیستری و درآمد بی‌سابقه در این بخش پس از اجرای طرح مذکور در سال ۹۶ خبر داد.

درآمد بی‌سابقه کشور از واردات موبایل پس از اجرای «رجیستری»
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، علی اکبر پوراحمدنژاد با اشاره به تأثیر اجرای طرح رجیستری در وضعیت قاچاق موبایل طی چند ماهی که از اجرای این طرح گذشته اظهار کرد: به‌دنبال اجرای طرح رجیستری درآمد کشور از محل واردات موبایل در سال 96 به‌اندازه‌ای بود که چنین درآمدی در تاریخ کشور در این بخش بی‌سابقه بوده و جهش قابل توجهی داشت.

    وی اضافه کرد: با اجرای این طرح زمینه مصرف تلفن همراه قاچاق از بازار گرفته شد و صرفه اقتصادی قاچاق این کالا در بخش موبایل از بین رفت و آمارهای موجود نشان می‌دهد در برندهایی که مشمول این طرح شدند، آمار قاچاق تقریباً به صفر رسید و ان‌شاءالله با تکمیل اجرای طرح رجیستری، دیگر شاهد قاچاق موبایل نخواهیم بود.

    دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: پس از اجرای این طرح، بخش اعظمی از تلفن‌های همراهی که به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند مجالی برای ورود به بازار نیافتند و اغلب این گوشی‌ها یا برای طی کردن روند قانونی، اظهار شدند و یا شرایط بازگرداندن آن‌ها مهیا شد.

    پوراحمدنژاد در پاسخ به این سؤال که آیا گزارشی از نقص و مشکل در اجرای این طرح یا سوءاستفاده احتمالی از این فرایند در دست است یا خیر گفت: تا این لحظه مشکل خاصی در حوزه رجیستری گزارش نشد و تنها ایراداتی جزئی در حوزه گوشی‌های مسافرتی وجود داشت که مرتفع شد و در بازدید اخیری که از فرودگاه امام خمینی(ره) داشتیم خوشبختانه با اطلاع‌رسانی خوبی که انجام شده، مشکل خاصی نیز وجود ندارد.

    وی ادامه داد: بر اساس ضوابط موجود برای مسافران، کسانی که از خارج از کشور وارد ایران شده و قصد اقامت بیش از یک ماه را در کشورمان دارند باید گوشی‌های تلفن همراه خود را در سامانه طراحی‌شده این طرح ثبت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر