وزیر ارتباطات:

افزایش قیمت موبایل ارتباطی با طرح رجیستری ندارد

عصر کالا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیگیری خبر ورود سازمان تامین اجتماعی به بازار گوشی‌های تلفن همراه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: برای عدم انحصار واردات موبایل قرار بر این شد تا محدودیتی برای صدور مجوز نباشد.

افزایش قیمت موبایل ارتباطی با طرح رجیستری ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی در پاسخ به ایلنا درباره ورود تامین اجتماعی به صنعت گوشی‌های تلفن همراه گفت: من از این مسئله اطلاعی ندارم و باید وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخگو باشد.

    وی گفت: امروز در حاشیه جلسه دولت با دکتر ربیعی صحبت می‌کنم و برای روشن شدن این موضوع پیگیری‌های لازم را می‌کنم.

    وزیر ارتباطات ادامه داد: برای عدم انحصار واردات موبایل قرار بر این شد تا محدودیتی برای صدور مجوز نباشد. همچنین پیشنهادی مطرح شده است تا با ایجاد مجوز به فروشندگان کالای دیجیتال آنلاین، از انحصار در این حوزه جلوگیری شود.

    آذری جهرمی با یبان اینکه با جلوگیری از واردات گوشی‌های آسیایی که به زودی رخ می‌دهد، شاهد فضاسازی بیشتر وارد کنندگان قاچاق خواهیم بود و این مسئله طبیعی است، اظهار کرد: ما تعهد داریم در برابر اشکالاتی که برای مردم ایجاد می‌شود پاسخگو باشیم ما به فضا سازی‌ها اعتنایی نمی‌کنیم و به کار خود ادامه می‌دهیم.

    وی ادامه داد:‌ هزینه‌های طرح ثبت تلفن همراه برعهده وزارت ارتباطات بوده است اما یک ریال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از این طرح دریافت نمی‌کند. اما از بعد مسئولیت پذیری نیز وزارت ارتباطات عهده‌دار این مسئولیت است.

    وزیر ارتباطات با بیان اینکه طرح رجیستری سلامت گوشی را تضمین می‌کند، ادامه داد:  فاز دوم اجرای طرح رجستری از مساله سرقت موبایل تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. این طرح با درآمد حاصله می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد. قرار است در 14 بهمن ماه نیز یک برند جدید تلفن همراه وارد پوشش طرح رجیستری شود.

    آذری جهرمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر گران شدن قیمت موبایل در بازار اظهار داشت: مساله افزایش قیمت 25 درصدی گوشی‌های همراه با طرح رجیستری موبایل تکذیب می‌شود. قیمت موبایل گران شده است اما دلیل این افزایش قیمت رجیستری نیست بلکه افزایش قیمت دلار از 3900 تومان به نرخ کنونی است  که بیش از 4 هزار و 500 تومان است.

    وی با بیان اینکه در روزهای اجرای طرح رجیستری ارز مبادله‌ای عرضه می‌شد اما ارز مبادله‌ای حذف شده است، گفت: اجرای رجیستری باعث افزایش درآمد واردکنندگان رسمی شده است که به معنای موفقیت این طرح است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر